Lemaradtál a Hungaroring Classic-ról?
Vasárnap még kimehetsz, de a szombat már a múlt. Nagy képeken mutatjuk, milyen volt.
Újra itt a Kánaán, két év után ismét kicsit Goodwoodban érezhetjük magunkat a Hungaroring Classicon. Csapjunk is egyből a lecsóba, annak is a sűrűjébe! Ez az 1960-as évjáratú Ferrari 250 SWB egy igazi millió dolláros bébi. A hatvanas években 240 és 280 lóerő közötti teljesítményt hoztak ki ebből a csodából, amelyet egyaránt gyártottak acél és alumínium karosszériával, attól függően, hogy utcai vagy versenypályára készült verzióról volt szó. Egyenesági leszármazottja a 250 GTO, amelyek eszetlen, több millió fontos árakon cserélnek gazdát az aukciókon. A viszonylag rövid tengelytáv, a bivalyerős, 3000 köbcentis, 12 hengeres motor, az alacsony tömeg páratlan kezelhetőséget szült ebben a konstrukcióban
Ha a nyolcvanas években voltál gyerek, biztosan emlékszel, hogy ez volt a mindent vivő lap az autóskártyában. A típus (egészen pontosan az MkIII B), amiből Steve McQueen öt darabot is elhasznált a Le Mans filmben. Lola T70 MkIII, angol gyártmányú, áramvonalas karosszéria, bivalyerős V8-as Chevrolet motorral. Érdekes tény, hogy az 1962-es Lola Mk 6 GT-t tekintik a legendássá vált Ford GT40 nem hivatalos prototípusának. Ez a modell nagyon érzékeny volt az üzemanyag minőségére, az európai benzinekkel folyamatosan megbízhatósági problémák adódtak a motorral, ami a lazább amerikai szabályrendszerben sosem fordult elő. Emiatt itt nem is lett igazán sikeres, hiába vezette például John Surtees is
Kezdődik a vadászidény, terítéken a Lola MkIII B, ha már az imént szóba került. Nem ritka látvány a tucatnyi, ilyen módon kiteregetett és szemérmetlenül lecsupaszított versenyautó, miközben a paddock területén sétál az ember. Ezek a mocskos cédák bevetés előtt ott kelletik a pucér testüket az autópornóra éhes szemeknek, ruhájuk hanyagul az aszfaltra hajítva
Szerencsére Magyarországon is rangjához méltóan eseményszámba megy a rendezvény, amihez korhű ruha dukál. Idén ezt egyre többen veszik komolyan a látogatók közül, ezzel is vastagon növelve a korabeli hangulatot. Akinek nincsenek ilyen cuccai, simán tud akár a helyszínen is bérelni, ami zseniális kezdeményezés
Csóri Porsche Carrera GTS éppen szívátültetésre vár. Szerencsére az új szív már a műtőasztal mellett várakozik
Van, hogy a Lancia Beta Martini Racing is feladja a harcot, ilyenkor bizony jól jön a modern technika, hogy mielőbb a boxba jusson és folytathassa a küzdelmet
Ha az autónevek szépségversenyét is meghirdetnék, az Alfa Romeo Giulietta SZ (Sprint Zagato) Coda Tronca, 1962-ből egészen biztosan dobogóra esélyes lenne. A kis gyösz 1300-as motorból akkoriban 97 lóerős teljesítményt tudtak kipréselni, ami nem is volt olyan kevés a nem egészen 860 kg-os tömeghez képest. Ma egészen jutányos, 2-300 millió forintos áron is hozzájuthatunk egy-egy keveset futott, sérülésmentes, svájci orvosfeleség által nagymamát hétvégén templomba hurcolós, megkímélt példányhoz
Ilyet sem látni minden sarkon: Devin D Spyder kit-car 1959-ből. Szegénynek már az első beindításakor összefolyt taknya-nyála, nem kis fejtörést okozva fellépés előtt. Maga a koncepció a saját korában sikeres volt, az amerikai Bill Devin olcsó, könnyű sportkocsikat kezdett gyártani, melyeket szereld magad készletben és versenykész állapotban egyaránt kínált, például a Porsche 356 B-ből származó, 1600 köbcentis motorral
A szerelő szerencséje, hogy a baleset nem üzemmeleg állapotban történt, a forró olaj és víz keveréke az álmoskönyv szerint sem jelent jót
Amennyire lélegzetelállítóan gyönyörű a Jaguar E Type gúnyája, annyira egyszerű és célra törő a belseje. Éles a kontraszt a művészi vonalak és a meglehetősen ingerszegény, fekete belső között. Ettől még persze kéne, mocskosul, a gagyi rádió nélkül
Ford Mustang kelleti magát magányosan a parkolóban. Aki teli bukszával érkezik, könnyen anyagi romlásba döntheti a családot a több tucat csodálatosan restaurált és karbantartott eladó autó láttán
Ez itt nem a polkorrekt Forma-1, a lányok a nyuszis magazinból továbbra is szerves részei a klasszikus autóversenyzéshez
Egy brit autómárka, amely 1976 óta már nem is létezett tovább önállóan, a Sunbeam. A nevet a teljes kihalástól a Chrysler mentette meg egy időre, ám ők már csupán saját típusjelzésként használták, majd 1981-ben végleg kimúlt
Ennél nagyobb nem is lehetne a kontraszt a Rolls-Royce és a kis pattanás Steyr Puch 500 között, mókás ötlet volt őket egymás mellé parkolni
Ezen a hétvégén sokszorosan igaz, hogy az ördög a részletekben rejlik, járjatok folyton nyitott szemmel. Ennek az Austin Healey-nek a tanksapkája gyönyörű gravírozással, büszkén hirdeti múltját
Azt hiszem, erre gondoltak, amikor megalkották a porig ültetés kifejezést. Ennél nem valószínű, hogy lejjebb lehet vinni a vezető súlypontját egy autóban, hiszen gyakorlatilag a földön ül a pilóta
Ha nem elég a ruhakölcsönzés, itt még a frizurádat is az öltözetedhez tudod igazíttatni, mesterfodrászok segítségével
Másfél Fiat X1/9. Emlékszem, futurisztikus formája miatt gyermekkoromban úgy néztünk rá, mint egy szupersportufóra, pedig a valóság ettől nagyon távol állt. A biztonság miatt viszonylag nehéz kasztniban először 1.3-as 75 lovas, majd 1.5-ös 85 lovas motorok próbáltak a formához illő tempót diktálni, nyilván ez soha nem sikerült. Most képzeljük el ugyanezt utánfutóval súlyosbítva, nem lesz belőle bébi Ferrari
Stílusos megjelenés kimaxolva. Minél többen hallgatnak a szervezőkre és igazítják öltözetüket a letűnt korokhoz, annál inkább adnak hozzá az esemény hangulatához. Lenyűgöző látvány, az ember tényleg évtizedeket képes gondolatban visszarepülni, ha ilyen hangulat veszi körül
Szombaton délelőtt jókora esőzés nyomta rá a bélyegét az edzésekre, óvatosan is bánt a legtöbb versenyző az autójával, nehogy a falban vagy a sóderágyban kössenek ki. A C csoportos ex Le Mans-autók egyik legendás résztvevője, a Silk Cut festésű Jaguar is így tett, szerencsére meg is érte a délutáni első futamot
Szinte minden fontosabb márka képviselteti magát a több évtizedet átölelő történelmével, így Porschéből is mindent meg lehet nézni, tapogatni a 356-on keresztül a 914-en át a GT3-ig. Nem nagyon találni olyan modellt, amit ne lehetne megtalálni a parkolóban vagy a paddockban
Közönséges lángnyelv, lelőhelye a Hungaroring. Jónéhány autó üzembiztosan szállítja a látványosságot féktávokon, visszaváltásokkor, így nem szükséges kivételes tehetséggel bírni, hogy az ember akár telefonnal is méteres lángokat rögzítsen
Erről is szól ez a népünnepély. Bátran szólíts le bárkit, tapogasd meg, ülj be a legtöbb autóba te vagy a gyermeked, az életre szóló élmény garantált. Ez nem a Forma-1 elérhetetlennek tűnő világa, itt a legnagyobb ásznak tűnő milliárdos is szívesen osztja meg az élményt bárkivel, nincsenek kordonok és sokszor feleslegesen túllihegett szervezői túlkapások
60 éves a Mini, ebből az alkalomból közel száz, javarészt különleges példányt is megcsodálhatunk a Ringen. Ez a dizájn nyerte az idei bristoli világtalálkozóra kiírt pályázatot, amit Fülöp Attila, a hazai klub elnöke álmodott meg, így az ebből limitált szériában (1500) legyártott Corgi modellek is ezt a festést viselik. A dizájn az összes eddigi találkozónak otthont adó ország zászlaját megjeleníti. Ezen kívül kiállításra került a Mini Moke és egyéb ritkaságszámba menő modellek is
Ilyen a kilátás az egyik legrégebbi résztvevő, az 1924-es Citroën B10 vezetőüléséből. 1500 köbcentis, négyhengeres motorja aszfaltszaggató 10 lóerő leadására volt képes, elöl két rugós fotel, hátul egy kanapé alkotta a belteret. Ez volt a márka első teljesen acélvázas modellje, felváltva a korábbi fából készült megoldásokat. Négymillió forintért most a tiéd lehet, ami jutányos árnak tűnik egy darabka történelemért