Közeledünk a kétezredik kilométerhez, éjszaka van, mögöttem egy kamion, aminek csak a fél lámpája működik, de az legalább reflektoron megy, hogy lásson valamit, közben kamikaze Dacia Loganek előznek kellemetlenül szűken. Azt már nem is tudom, miért hallgatjuk Dj Blyatmantól a Slav Kinget, de valahogy passzol a lelkiállapotunkhoz. Már csak 315 kilométer Pilisborosjenőig.

A csütörtököt Brassóban zártuk, egy remek 22 kilométeres bringás enduró körre mentünk el a hegyekbe. Dan, aki előző nap még a Defenderrel fenyített, most egy elektromos rásegítésű Specialized Kenevóval diktálta a tempót. Finom gép, Öhlins futómű és más érdekességek vannak alatta. Mi viszont analóg bringával voltunk, így kicsit jobban izzadtunk. Szerencsére csak cirka 400 méternyi szintet tekertünk fel, a maradék 800-at felvonóval nyomtuk le. Viszont ami utána jött, az az idei év eddigi legjobb természetes ösvénye volt, 12 kilométer súlyos veretés. A Merida One 20 tesztbringáról lesz egy rendes anyag, egyelőre itt ez a videós zanza a délutánról, hiszen a bringázást is a ránk jellemző profizmussal intéztük:
A péntek reggel elég nyomasztóan indult, hiszen nem akartunk még hazamenni, másrészt rádöbbentünk, hogy a kényelmesen, négy nap alatt lekecmergett távot most egy nap alatt kell megtenni. Ráadásul mindenképp látni akartuk a Transzfogarasi utat, így óvatos 900 kilométer várt ránk Brassótól Budapestig. Ez potomság lenne, ha csak egy autópályára kéne felmenni, de itt bizony szerpentinek, kamionok, balesetek, sokad rangú mellékutak vártak ránk, ami négy nap hajtás után elég sok.
A Transzfogarasi útra mindenképp megérte felmenni, már csak a Vidraru gát miatt is. Ez az Arges folyó vizét fogja fel, a vízfelület 900 hektárt fed le, komolyan, majdnem 40 percig autóztunk mellett, mire elhagytuk. Monumentális látvány, de nem csak a show, hanem a tartalom is döbbenetes: a 166 méter magas gát aljánál 26 méter vastag a beton, fent, ahol ácsorgunk ott is öt. 530 ezer köbméter földet és 820 ezer köbméter betont használtak fel az építésnél, de kell is a matéria, hiszen 465 millió köbméter vizet tart vissza. Itt is a víz alá került egy falu.
Ahogy az ember lenéz, a homorú fal miatt rendesen beleszédül, az agy egyszerűen nem tud mit kezdeni egy ekkora homorú felülettel. Állítólag lehet róla bungee jumpingolni, nagyon kipróbálnám. Innen további jó negyven per, mire az ember eléri az út igazán izgalmas részét. Az aszfalt minősége változó, de inkább kevésbé jó, mint egy ilyen autós paradicsomtól várná az ember. A vonalvezetés persze epikus, Ceausescu a hadsereg számára építette, mert a Prágai tavasz után tartott tőle, hogy a szovjetek arrafelé is bepróbálkoznak.
2042 méter magasan bukik át az út a hágón. Mivel a Raptor a legkevésbé sem alkalmas a csapatásra, a látvány miatt jöttünk. Izzítottuk volna a drónt, vártuk a látványt, de ha egy félig üres tejfölös dobozban ültünk volna, akkor sem nagyon érzékeltünk volna többet. Az úton többször botlottunk medvébe, békésen ültek az út szélén, és nem érdeklődve nézték az autókat, amikből érdeklődve nézték őket. Gondoltam kiszállok, csinálok pár közelebbi felvételt, de az ilyen találkozásokat jobb két tonna acél belsejében megélni.
A végtelen köd csak sejtetni engedte, milyen hajmeresztő úton megyünk, mégis inkább az eső, és a terepgumi kellemetlen kombinációja határozta meg a lefele utat. A hivatalos jelentések szerint negyvenen haltak meg az építés során, de valószínűleg ennél sokkal többen.
Mindenképp vissza kell jönni valami olyan autóval, ami átférne a Raptor alatt, bár mostanában sokan panaszkodnak, hogy a rengeteg turista miatt ritkán lehet itt rendesen autózni. Akárhogy is, vissza kell jönni Romániába, bringázni és autózni is lenne még mit bőven. Most hazamegyünk, de érdemes figyelni a Brománia taget, mert érkeznek még érdekes, látványos anyagok.
A túrát a Ford Magyarország támogatta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
