A Trabi-gyárból jönnek a VW világmegváltó villanyautói, megnéztük

2019.11.24. 07:55

Húsz év alatt viszonylag sok modellbemutatóra és gyáravatóra voltunk hivatalosak. A legtöbbükben az a közös, hogy a vállalaton kívüli nagyvilágnak nem különösebben fontos események, ezért jellemzően nem a világ egyik legerősebb gazdaságának kancellárja tart rajtuk beszédet, hanem csak amolyan vicinális potentátok. Angela Merkelnek jó oka volt a megjelenésre: az ő személye és az ő elkötelezett mondatai jelentik a végső garanciát arra, hogy a villanyautózás nem az egyik a versengő utópiák közül, hanem mindannyiunk közös holnapja. Pláne, ha fontos, hogy ne mandarinul kelljen tartani az autógyári közgyűléseket Németország-szerte 2030-ban.

Az ID.3-ról nem kevesebbet állít a hivatalos meghívó, minthogy korszakos termék, egészen konkrétan a Bogár és a Golf utódaként hivatkoznak rá. Hosszú évek óta mosolygunk az autómultik villanyügyi felhorgadásain; ha minden 2025-re bejelentett “elektromosított portfolió” sajtóközleményének elolvasásáért kaptunk volna egy ceruzaelemet, mostanra összeraktuk volna a szerkesztőségben a Holdig menő villanyautót. De ez egy másik fajta állítás. Nem arról szól, hogy mit terveznek csinálni majd egyszer, hanem arról, hogy hányas számra tették fel az atyai örökséget a rulettasztalon.

Az ID.3 az utóbbi negyven év legfontosabb Golfja. Ennek ellenére ez a puccos hacacáré a zwickaui Trabi-gyár sokadik újjászületéséről szól inkább, nem az autóról. 1,2 milliárd euró ment abba, hogy 2021-től évi bő 330.000 elektromos VW készülhessen itt. Az vastagon kettő teljes Puskás Ferenc Stadion. Nemcsak robotra ment a pénz, hanem arra is, hogy a teljes gyártási folyamat karbonsemleges legyen - nem csak arról van szó, hogy zöld energiával mennek a présgépek, hanem az utolsó beszállítótól is megkövetelték, hogy CO2-kibocsátás nélkül (vagy azt ellensúlyozva) gyártsa az ID3-ba kerülő alkatrészeket, beleértve az egész akksit is.

Hogy mindez hogy néz ki műkés közben, arról szól gyárlátogató videónk.

Ha a gyártásnál is jobban érdekel maga az autó, arról itt találod korábbi videónkat.