Ilyen a neo-retro Jimny indiai módra
Múlt héten már megcsodáltuk a retródizájnolt 126-os Fiat képeit, most tegyük ugyanezt egy Maruti Gypsyvel.
Ha nem mond semmit a név, eláruljuk, hogy a nyújtott tengelytávú SJ40/410-es Samurai/Jimny-n alapuló, indiai piacon futott verzióról van szó. A Gypsy volt a Maruti Suzuki harmadik modellje az országban, ezzel együtt pedig az egyik legtovább piacon lévő is: 1985-től 2017-ig forgalmazták. A kétajtós, platós változat nem csak az off-road közösségekben és a raliban népszerű, de a hadsereg is mindmáig aktívan használja - aki látott már bollywoodi filmet, biztos látott már ilyet is, legfeljebb nem tudott róla.
Nem gyakran találkozunk indiai látványtervekkel, vagy ha igen, akkor is inkább megmosolyogjuk őket. A Mightyseed Design-t viszont érdemes komolyan venni, a dögös, elektromos Vespa-újragondolás után a Gypsyt találták meg. A tervezőknek bevallottan az eredeti szellemiség feltámasztása volt a célja, nem pedig egy feltétlenül esztétikus forma létrehozása.
A szélesre húzott kerékjárati ívek és az orr rész miatt az az érzése támad az embernek, hogy hibridet lát: mintha az új kocka-Jimnybe oltották volna az alig két évig piacon lévő, pöffeteg X-90-et, amire leginkább az övvonal síkjából trapézként kiemelkedő fülke emlékeztet.
Arról természetesen szó sincs, hogy valaha gyártásba kerül az autó, de érdemes összevetni a Gypsy-t a Jimny-vel legalább azért, hogy lássuk, miként dolgozta fel ugyanazt a témát az indiai és a japán esztétika.