Eddig szerencsénk volt a RulettAstrával, hiszen az egyik méregfoga, az olajfogyasztás úgy tűnik a gyűrűzés hatására kihullott. Eddig nagyjából 200 kilométert mentem vele, mióta Feri bácsival összeraktuk, de nem tűnik úgy, hogy érdemi olaj tűnt volna el belőle. Tudom, kis dolog, az lesz a mérvadó, ah belement 4-5000, viszont az eddigi trendeket figyelembe véve, ez egy komoly eredmény.
Ami viszont probléma, az a hang. Történt ugyanis, hogy az egyik korábbi tulajdonos kreatív módon gyógyította a kipufogót, amikor elpusztult a leömlő utáni rugalmas elem: fixen összehegesztette a leömlőt a katalizátorba futó csődarabbal, így keletkezett egy merev, egy darabból álló kipufogórendszer. Viszont emberünk nem számolt a ténnyel, hogy a motor működése közben a nyomaték miatt előre-hátra billeg, így a merev cső a taknyolt hegesztésnél szép lassan eltört.
Most a kipufogó kifúj, emiatt egész versenyautós hangja van, viszont mivel nem sokkal az első tengely vonala előtt áramlik ki a gáz egy része, bizony nem kevés jut be az utastérbe. Bár olaj már csak alig ég el a hengerekben, a füstgázok így sem a kellemes autózás velejárói, legalábbis nem csak a kialvatlanság miatt lehet benne elbóbiskolni a pirosnál. Nem lesz nagy kihívás a kipufogósnak, ellenben a lakatos, hát, attól féltem.
Misi az Avalon Bosch Car Service munkatársa főállásban, mellékállásban jó kezű lakatos. És bár a cégnek nem profilja, hogy 22 éves, 120 ezerért vásárolt autókat lakatoljanak, de a Rulettkerék kedvéért elvállalják. Természetesen egy ilyen munka is a felméréssel indul, eléggé rettegtem is, hiszen mikor utoljára járt az Astra az Avalonnál, megszégyenülve távoztam, még úgy is, hogy tudtam, az autó egy rom. Viszont azóta a motor nem fogyasztja az olajat, a tankból nem csöpög a benzin, tehát elkezdett autóvá válni, tovább kell menni.
Természetesen a tankajtó a fő probléma, valamint a két küszöbvég. Misi nem különösebben izgatta fel magát, számítottam valamiféle pesszimizmusra, hogy jaj, amikor lebontjuk ezt, akkor kiderül, hogy az is rohad, de nem. Ránézett, megvonta a vállát, hogy nem lesz itt nagy gond, ha minden stimmel, két nap lesz a meló, ha valami beüt, három. Nincsenek ilyen irányú tapasztalataim, de elhiszem, illetve reménykedem.
Érdekes, hogy a két első taposó lemezen is van egy-egy 20 forintos méretű lyuk. Erről azt gondoltam, hogy a behordott, majd elolvadt hólé ott gyűlt össze, és emiatt fogyott el a lemez, de nem. Mint kiderült, ott eleve van egy-egy szellőző furat, ami felett győzött a 22 év. Természetesen ki akarom venni a részem a munkából, és mivel a világ jobban jár, ha én távol tartom magam a hegesztőgéptől, a szétszedést csinálom meg. A kárpitokat és a műanyagelemeket is ki kell bontani, hiszen nem szeretnénk, ha leégne az autó. Illetve most így gondolom.
Akármi is lesz, a lakatolást már kamerával dolgozzuk fel, jó részletesen.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron, a Youtube csatornánkon, az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!
Csatlakoznál?
Ha támogatóként beszállnál a projektbe, akkor írj a rulettkerek@mail.totalcar.hu címre.