Lemerülünk! Villanyautóval a horvát tengerpartra
Természetesen még az elején le kell szögezni, hogy egy villanyautó nem a horvát tengerpartra való leutazásra való. Mindennek megvan a maga optimális felhasználási területe, a most éppen 385 kilométernyi hatótávval rendelkező Nissan Leaf e+ például már nem csak városi kavarásra remek, de az országon belül is egyre kevésbé kell vele kompromisszumot kötni. Tapolca és Split között viszont 625 kilométer a távolság, tehát van rizikó.
Természetesen nem lehet habisztire nekivágni az útnak, ez nagyjából garantálja a kudarcot, meg némi puffert is hagyni kell a tervekben, hiszen sehova sem érdemes üres akkuval megérkezni. Ezért nekiálltam tervezni az utat, és kicsit csaltam is: nem Budapestről indulunk, hanem Tapolcáról, ezzel eleve fogva közel 200 kilométert.

Az első célunk Zágráb, itt az A4-es és A3-as autópályán is van egy-egy töltőpont, 220 kilométert kell legyűrni idáig. Az autó a jelenlegi vezetési stílusommal 400 kilométeres hatótávot előlegez meg, tehát valamivel 50% alá merült akkuval érünk majd ide. Itt egy 50 kW-os töltő vár ránk, de természetesen nem tudjuk fél óra alatt feltölteni a 62 kWh-s akkut, hiszen a töltési teljesítmény a végére csökken, ráadásul az akku sem lesz hideg. Reményeim szerint egy egyórás megállóval azért eljutunk 85% környékére. A Mol Plugee oszlopait használjuk, amelyek a Next-E töltőhálózat részei.
A következő megállónk a Jasenice melletti töltőpont, ez 260 kilométer Zágrábtól. Terveim szerint ide sem üres akkuval érkezünk, itt is 1-1,5 órát előlegezek meg a töltésre, és már csak Split városát kell elérni, odáig röpke 160 kilométer a táv. Itt viszont van egy komoly időkorlát, hiszen délután fél hatkor indul a kompunk Korčula szigetére, erősen ajánlott háromnegyed órával korábban megjelenni.
Nagy lauffal dolgozunk, Sipos Gerivel hajnali 3-4 körüli indulást tervezünk Tapolcáról, hátha elkerüljük a szívást a határon, és ha az indokoltnál hamarabb érünk le, legalább megnézzük Splitet a komp indulása előtt. És hogy miért pont Korčula? Mert ha már villanyautóval vagyunk, úgy döntöttünk lemerülünk. A szigeten működik a Priscapac búvár centrum, ami a környező merűlőhelyekre szervez merüléseket. A könnyűbúvárkodás egy elképesztően érdekes hobbi, akár a műszaki, akár az élmény oldalát nézzük, és alaposan megmutatjuk, miért. Többek közt két barlangi merülés, és egy roncs is vár ránk, utóbbi az S57 torpedó hajó, ami 1944-ben süllyedt el. És természetesen a felszínen is vár ránk néhány érdekes dolog.
A Leafet apósom garázsában a konnektorról töltöttem fel, 15%-ról kicsit kevesebb mint egy nap kellett a telepumpált akkuhoz 220 voltról, de a lényeg, hogy megtelt, az autó startra kész. Most még töltőre tesszük a kamerákat, ismét átszámoljuk újra az útitervet, aztán nekivágunk Horvátországnak. Esténként jelentkezünk írott posztokkal, a túra végén pedig több videóval, tartsatok velünk, izgalmas lesz.
A sorozat támogatója a Next-E töltőhálózat és a Nissan:


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
