A polcon figyel már egy Technic Porsche 911 GT3 RS, egy Bugatti Chiron, meg egy Extreme Adventure, és százezerszer megfogadtam, hogy többet nem vásárolok, de ezekről a képekről sütött a cselekvésre felszólítás! Vedd meg szépen, nem fogod megbánni! 73 éve valószínűleg maga a Ford Motor Company se gondolta volna, hogy az F-150 ekkora utat fog megtenni a gyártósorról egyenesen a Technic tervezők asztaláig.

Egyszer már megalkudtam magammal, hogy ennyi épp elég, nem az egyszeri ember pénztárcájára szabták az árakat, de ez esküszöm, gyönyörű volt, ahogy a boltba kiállították! A rugózása, a méretarányai, a megjelenés, a súlya: megtapogatod és nem tudsz betelni vele. A Technic az a játék, amit magadnak veszel, nem másnak ajándékba. Minimum egy hétnyi szórakozást ad, ha az ember nem akar két nap szabadságot kivenni, és csak esténként van ideje építgetni, akkoris szigorúan éjfélig - amiből persze mindig fél kettő lesz, mert csak még ezt az oldalt, még azt a pár elemet rakjuk össze... aztán jön a hajtépés, amikor rájössz, hogy elfelejtetted megfordítani az egyik L alakú képződményt, és bonthatsz vissza legalább félórányi munkát. Na még mit nem!
Miután teljes titoktartásban hazacipeltem a vadat, egyetlen pillanatra lebiggyedt a szám. A doboza egy kicsit csalódás volt, nem a korábban megszokott Technic érzést hozta (a Porsche és a Bugatti doboza is felülről nyílik, nem kell megbontani, hogy hozzáférj az alkatrészekhez), így sokkal inkább egy drágább Creatorre hajazott. A fórumokon olvasgatva a véleményeket láttam, sokan szeretik ezt a formát, de ha ekkora a hájp körülötte, akkor az a minimum, hogy adjanak a dobozára is. Nyilván nem egy százezres szettről beszélünk, de bőven elfért volna még egy-két finomság, amitől a rajongók elájulhatnak. Szerencsére a kezdeti rossz érzés hamar elszállt, amikor fellapoztuk a könyvet. Az ismerős lépéssorok megnyugtatták a háborgó kedélyem - ez itt kérem tiszta élmény lesz. Már csak az a kérdés motoszkált bennem, hogy: Mire fel a 18+ megjelölés?
Gyakorlott Technic-es létemre, mindig elfelejtem az egyes számú szabályt: vágd le a körmeid csutkára, mielőtt nekikezdesz, mert hiába néz ki első ránézésre törékenynek a váz, nem az lesz az első, ami valóban törni fog. Miután szakszerű elsősegélyben részesítettem magam, meg a jobb kezem három ujját, már az sem okozott gondot, hogy a nemszeretem részeket könnyedén összepattintsuk. Titokban előre röhögtem, mert én már tudtam, hogy ez a nyomogatás legkésőbb holnap nagyon fog fájni az ujjbegyeknek (legalább annyira, mint amikor a vaksötétben botorkálva talppárnával találunk rá az elöl felejtett apró darabokra), de micsoda dolog lenne lelőni a másik örömét ilyen elhanyagolható információkkal, mert a jó mazochista, tudja: lehet hogy néha fáj, de legózni jó!
Az első pont, amivel meggyűlt a bajunk - igaz a saját hibánkból - az a motor összerakása volt. A V6-os biturbóst valóban nem kis munkával tervezték meg. Az még hagyján, hogy már ott olvadozol a gyönyörtől, amikor meglátod, hogy mozognak a kis dugattyúk benne, de amikor valami furcsa és rájössz, hogy egy elemet nem felfelé, hanem lefelé állítva tettél be, és mégsem olyan, amilyennek lennie kellene, menten elmormolsz egy miatyánkot, hogy ezt legalább időben észrevettük. Csak négy oldalt kellett visszalapozni, az még pont nem a világ vége.
Ahogy rendületlenül haladtunk tovább, szépen lassan kezdett kibontakozni a monstrum alakja, megláthattuk, milyen komolyan vették a mérnökök, hogy tényleg hasonlítson felépítésben egy eredeti F-150-hez. Eljátszottunk a felfüggesztésekkel, miközben apró információ morzsákkal láttak el minket a tervezők: az igazi Raptor alatt a FOX Live Valve technikája figyel, 3.0-ás Internal ByPass lengéscsillapítókkal, amelyek különleges képessége, hogy intelligens módon, valós időben alkalmazkodnak a terepviszonyokhoz, azaz aktív mozgásban vannak, hogy azonnal optimalizálják a kezelhetőséget, a komfortérzetet, valamint az ellenállást. Ennek eredményeképp egy kellemes, kontrollált off-road élményt kapunk. Szinte hihetetlen, hogy képesek voltak még ezt is beépíteni egy Lego mozgásába.
BMW X5? Audi Q7? Ugyan, neked egy Raptor kell!
Hat méter hosszú, 2,5 tonna, együtt gyorsul egy Honda S2000-rel, elhúz egy házat, és mindenhol elmegy, bármilyen tempóval. Ja, repülni is tud.
Valahol itt kezdtem el kapisgálni, hogy miért 18+-os ez a készlet.
A többi Technic-nél azt szoktam meg, hogy a csicsázás rész a vége felé kezd nagyon bedurvulni, hát a Raptor már második zacskó csomag felénél kezdte elnyerni a majdnem végleges formáját. Az 1349 darab alkatrész vészesen fogyni kezdett. És már most sokkal jobban nézett ki, mint amit a doboz alapján vártunk volna. A törékenynek látszó váz alatt a komoly munka kezdett egyre jobban alakot ölteni, kétségem se volt afelől, amikor a hátsó felfüggesztéshez értünk, hogy ez tényleg megérett a felnőttkorra. Tökéletesen lemásolták a szerkezet mechanikáját, miközben arra is figyeltek, hogy az egész rendszer tökéletesen illeszkedjen a kerékjáratokhoz. Ezen a ponton már több mint méretes darabnak számított, érzeted a súlyát, szinte láttad a végleges formát. Ugyan nincsenek olyan szép ívei, mint egy Bugattinak, vagy egy Porschénak, de az esztétikai hiányosságot bőven pótolja az a nyers erő, amit még ebben a kissé esetlen formájában is közvetít az építő felé.
Gyönyörű az eleje, a hűtőrács kidolgozása, az első szélvédő, a tipikus pickup belső, talán amit hiányolni lehet belőle, hogy matricákkal oldották meg az első és a hátsó lámpákat, de még ez is elnézhető, hiszen a végleges 42 centi hosszú kész jármű, pontosan azt adja, amire egy vérbeli rajongó vágyik. Nyithatóak az ajtók, a motorháztető, mozog minden, aminek kell. A végső lépésekkel elkészül a plató is, aminek a hátsó része természetesen ki és lehajtható, aztán amikor gyerekesen tologani kezded, meg ide-oda rakosgatod, tényleg elhiszed, hogy mindent beleadtak.
Kellemesen macerás, mint minden Technic, egy idő után logikus, kiszámítható, és mégis ad valami finom kis izgalmat az építés örömén kívül. Egy idő után már könnyebb kiszúrni melyik elem jön melyik után, mennyire kell összenyomni, mire kell figyelni, hogy a végén ne járj úgy, mint én pár éve a Porschéval: a végén derült ki, hogy rosszul raktam össze a váltót, és mégsem működik rendesen. Vannak esetek, amikor elengedhetsz egy-egy benézést, de amikor egy erősebb mozdulattól kibújik az egyik alkatrész, azonnali bontás helyett érdemes megnézni, hol lehet szétpattintani a rendszert, hogy a lehető legolcsóbban megússzuk a mutatványt. Ja várj, ez viszonylag lehetetlen, amikor már vagy száz oldalt tovább haladtál azóta. De esküszöm, még azt a pár elmormolt bazdmeget is megéri.
Mert amikor kész, felragasztottad az utolsó matricát, és már a talpán áll, akkor rájössz, hogy megérte. Már csak egy nagy vitrin kellene, hogy méltó helye legyen a gyűjteményben.
Ha érdekel, milyen az F-150, amikor nem a Legó gyártja, akkor ne hagyd ki ezt:

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
