Nem minden sportkocsi, amitől kerekedik a szem
Tény, Tokióban elég kevés high-end autót látni, legalábbis azokban az elegáns negyedekben, ahol mozgunk. (Jó volt, mi?) Volt már egy Aston DB7, egy új GT-R, egy Ferrari 456, viszonylag sok mindenféle Porsche, de egy jó napon a budapesti Nagykörúton megfordul ennyi. Gazdagok vagyunk, yeah.
Azért az ingerküszöbünket így is gyakran átüti egy-egy finomabb cucc. A Toyota, ha jól tudom, 1967 óta (fejből volt) gyártja a Century-t, ezt a tucatnyi festékréteggel bevont, részben manufakturális módszerekkel, egy külön, kicsi üzemben készült Lexus-elődöt. A legelegánsabb japán autó, nincs és nem is volt belőle sok, a színe pedig 95 százalékban fekete. A szálló parkolójában egy rakás S-es Mercedes között láttunk ácsorogni egyet – abszolút odaillett.
Bár volt már teszten a Totalcaron, s mint tudjuk, Európában is adtak el belőle, a Nissan Cube azért mégis inkább belpiacos autó, mint nemzetközi. Elég sok futkos belőle itt, a sok óriási, csupa szöglet épület között olyan harmonikus a forma, mint a Ferrari Monte-Carlóban. De ez a mai mindent vitt: szürke, klasszikus, domború, pléh dísztárcsákkal. Annyira ömlött rá a nyálam, hogy fel kellett mosni utánam a buszt. Ja, mellesleg éppen a császári palota bejáratánál sikerült elkapni.
A Motor Show parkolójában valószerűtlen, vékonyka autó ácsorog a tömbszerű újak között. Bizony, egy ősrégi Nissan Sunny, talán még a hátsókerék-hajtásos korszakból, mindenesetre valamikor a hetvenes évek végétől gyártották 1982-ig. Tehát veteránjármű.
Kicsit béna, kicsit esetlen, de öregségében nagyon kedves. Az állapota lényegében tökéletes, sehol egy rozsdapötty, hullám rajta.
Nyilvánvalóan nagy becsben tartják, hiszen még így, december elején is kormányvédő takarja a volánját a nap elől, műszerfalán takaró tartja távol az UV-sugárzást.
Ez eddig a legöregebb autó, amit láttunk, talán majd később lesznek meredekebbek is, amikor elmegyünk a NISMO-fesztiválra.
Egy egyterű, fekete, dobozszerű, de micsoda doboz ez...
Óriási betűk hirdetik a hátulján: VOXY. Nem tudom, mennyivel tud többet, mint bármilyen MPV, amit ismerek, de állat. Az biztos, hogy nem tisztán elektromos, hiszen „Valve Matic” felirat van a hátulján, no meg ott a kipufogója is. De abban már nem lennék olyan biztos, hogy nem hibrid. Itt bármi megeshet...
Egy eggyel korábbi Skyline GT-R-t is találunk épp a bejárattal szemben. Szerintem sokkal dögösebb, mint a mostani, még látni benne kicsit a modern autót, ez Cicciolina még egy műtéttel és három implantátummal korábbanról.
Hátulról még sokkal dögösebb, a dagadás a sárvédőjén, a hatalmas szárny – és végre egy RENDES kipufogó.
És nini, talán a haver autója parkol mellette, egy szintén fekete Subaru Legacy két (!) óriási kályhacsővel.
Ezt már bent a szalonon találtam. Talán egy audiofileknek való Toyota Yaris Verso (bár a feliratot és az emblémát leszedték róla) lenne?
Sajnos sokat nem tudok meg róla, mert csak annyi van rajta számomra olvashatóan, hogy „Hello, I'm (valami kandzsi) car”. Mindenesetre bizarr, ilyet is csak Japánban lát az ember.