Az újkori Bugattik története 1989-ig nyúlik vissza, amikor Romano Artiolo olasz vállalkozó megvásárolta a híres márkanevet. Az első újkori Bugatti az EB110 lett, amit az alapító születésének 110. évfordulóján, 1991. szeptember 25-én mutattak be a közönségnek.
Az EB110-zel a Bugatti a GT-szupersportkocsik piacán próbálta elsőként megvetni a lábát. Az aluminium karosszériát Marcello Gandini tervezte a Bertonénél. Extravagáns megoldásokban nincs hiány: felfelé nyíló ajtók, üveg motortér-borítás és sebességre nyíló hátsó szárny. A motor három és fél literes felülvezérelt V12-es, négy turbóval, és 550 lóerővel. Ez a teljesítmény manapság sem kevés, akkoriban pedig egyenesen páratlan volt az utcai autók között. A félelmetes teljesítményt hatsebességes kézi váltó és összkerékhajtás juttatta az aszfaltig.
Egy évvel később, 1992-ben mutatták be az SS, azaz Super Sport változatot, ami 150 kg-mal könnyebb lett az alap GT-nél. A motorhoz is hozzányúltak, így az 615 lóerős lett. Összesen 31 SS készült, amelyek közül egy rajthoz állt 1994-ben a LeMans-i 24 órás versenyen. Az EB110 gyártása 1995-ben fejeződött be, amikor a Volkswagen csoport megvásárolta a márkanevet.
Az eladó példány ez ezüst SS, abból is egy Brabus átépítés, amelyből összesen két darab készült. A német cég csak kismértékben nyúlt hozzá a szupersportkocsihoz: kék bőrüléseket, illetve fekete és kék betéteket tettek a belső térbe és egyedi, négyutas kipufogórendszert szereltek az autó alá.
A konkrét példányt 1993-ban vette át első tulajdonosa Németországban, aki Amerikába és Svájcba is magával vitte. 2009-ben cserélt először gazdát, ekkor angol kézbe került. A Brabus EB110 SS eddig kevesebb mint 13 ezer kilométert futott. Ugyan az extralista mindössze négy elemből áll, hisz csupán légkondi, könnyűfém felni, központi zár elektoros ablak került bele, jövendő tulaját ez aligha fogja zavarni. Biztos akad a háznál másik autó is, ha ki tud fizetni 475 ezer angol fontot, azaz több, mint 160 millió forintot ezért a ritkaságért.