Az utánzatok készítésének sokféle módja és oka lehet. Vannak olyan műhelyek, akik kimondottan a haszonszerzés miatt vágnak bele népszerű sportkocsik másolásába - ők olykor a hatóságokkal összeakadva meg is ütik a bokájukat. Mások egyszerűen csak vágynak egy olyan autóra, amilyet talán soha nem engedhetnek meg maguknak, ezért inkább otthon kezdik el lehetőségeiknek megfelelően összeállítani.
Ezeknek a replikáknak gyakori ihletői különböző Ferrari-modellek. Alapként egyesek a Toyota MR2-re, mások a Pontiac Fieróra esküsznek, de olyan is akad, aki inkább kartonból hajtogat egy kasznit saját mopedautójára. Az indonéz szigetvilág Lombok nevű szigetén élő Abdul Latif a Ferrari Forma 1-es csapatának hűséges rajongója, élete vágya pedig mi is lehetett volna más, mint egy igazi versenygép.
Latif úr fáradságot és pénzt nem kímélve látott munkához, hogy megvalósítsa álmát. Egy 1980-as évjáratú Daihatsu Hijet kisáruszállító alkatrészeiből kezdett építkezni. Az 550 köbcentis motort a Forma 1-es autókkal ellentétben előre építette be, és ugyanettől a kisteherautótól kölcsönözte a futómű alkatrészeit is. Erre az alapra egyedi karosszériát húzott, melyről a szponzorlogók sem maradhattak le - igaz, az arányok nem kimondottan egyeznek az igazi versenyautóéval.
Bár gyorsításkor nem préseli az ülésbe a pilótát, és végsebessége sem vetekszik egy sportautóéval, minden bizonnyal így is nagy örömöket okoz tulajdonosának, amikor saját replikájával körözhet a városban. Megteheti, hiszen a Ferrari-utánzat rendszámos, így legálisan használható közúton is. És hogy mennyibe is került mindez? A számtalan munkaóra mellett Latif úr mintegy ötven millió indonéz rúpiát, vagyis nagyjából egymillió forintot költött hóbortjára.
Forrás: autonetmagz.net