Szuperritka BMW, félmilliárdért
Vannak autók, amelyek a megszületésüktől kezdve megfizethetetlenek – egyes Aston Martin, Ferrari és Bugatti típusok, néhány Mercedes, és egy maroknyi egyedi versenyautó tartozik ebbe a csoportba – de a BMW-k közül a ritkábbak sem tartoztak ebbe a csoportba, legalábbis eddig. Ám úgy néz ki, az 507-es már elég régi és ritka ahhoz, hogy dollármilliókért cseréljen gazdát. Egy példány a napokban 2,4 millió dollárért, azaz közel 550 millió forintért cserélt gazdát egy árverésen.
Az 507-est a BMW a Mercedes 300 SL ellenfelének szánta, de soha nem lett olyan keresett, mint legendás vetélytársa. A gyártó hamar le is mondott róla: 1956 és 1959 között csupán 252 példányt gyártottak. Pedig a BMW egyetlen igazi klasszikus roadstere volt az 1999-es Z8-as bemutatásáig, és talán nem túlzás azt állítani, hogy a formája még ma sem hat elavultnak. A népszerűtlenség oka valószínűleg a kissé vértelen motor: a BMW 3,2 literes V8-ast épített az autó orrába, amely a maga 150 lóerejével már akkortájt sem számított kivételesen erősnek. Százra 11,1 másodperc alatt gyorsult, a végsebessége pedig épp csak elérte a 200 km/h-t. Nem véletlen, hogy számos, Észak-Amerikában eladott példányba építettek utólag jóval erősebb Chevrolet vagy Ford V8-ast, ilyet használt többek közt Elvis Presley és Ursula Andress is.
A rekord-drágán eladott példány viszont teljesen gyári kivitelű, 1958-ban készült, és a második sorozatból való. A különlegessége, hogy igen jó karban levő darab, amellyel csupán 17 ezer kilométert tettek meg eddig, és a legtöbb alkatrésze még az eredeti. Mindezek ellenére is meglepő, hogy ilyen sokat fizettek érte, hisz néhány éve az 507-esek még tizedennyiért cseréltek gazdát. Úgy tűnik, ennek a típusnak ritkasága ellenére túl kellett lépnie az ötven éves kort, hogy a gyűjtők meglássák benne a fantáziát.