Ismét itt egy autó a 80-as évekből, amelyben önmagában nem volna semmi érdekes, viszont gyári új állapotban került elő egy garázsból. Hamarosan árverésre kerül, az állapota ellenére 0 fontos kikiáltási áron.
A kivételes állapot oka, hogy az autót egy idős férfi vásárolta még 1987-ben, és csak néhány napig használta, mielőtt a kertben elsodort a vezetőoldali tükörrel egy karót. Ez meggyőzte, hogy többé ne üljön a volán mögé, így az elmúlt 27 év során a Volvo egy zárt garázsban állt. Állítólag annak ellenére indítható, hogy még az eredeti akkumulátor, hűtőfolyadék és motorolaj van benne, bár a következő tulajdonosnak nyilván meg kell majd küzdenie a hosszú egyhelyben állás következményeivel – elsősorban az elöregedett műanyag- és gumialkatrészekkel. Ennek ellenére kivételes lehetőség lehet az 1,7 literes 340-es azoknak, akik egy ilyen autót szeretnének újszerű állapotban, így valószínűleg hamar felkúszik majd az ára. Az egyetlen komoly hátránya a mi szempontunkból, hogy angol példányról van szó, azaz a kormány és a műszercsoport is a rossz oldalra került.
A Volvo 340-es amúgy elég érdekes típus, hisz a csúnya arányú, hátsókerék-hajtású, nagyrészt Renault motorokkal forgalmazott modell – gúnynevén a Bolha – eredetileg a holland DAF fejlesztése. Ám még mielőtt a hollandok piacra dobhatták volna addigi legnagyobb modelljüket, a 77-est, a Volvo megvásárolta a DAF személyautó-gyártással foglalkozó üzletágát, így a fejlesztést már a svédek pénzéből fejezték be. A kérdéses példány egyébként viszonylag újnak számít a 300-as Volvók között, hisz a típus 1976 és 1991 között volt gyártásban a hollandiai Bornban.