Egymillió dollár kevés a különleges Ferrariért
Hiába tűnik nagyon sok pénznek 242 millió forint, minden autót ennyiért sem kapunk meg. Itt van például ez a Ferrari 575 GTZ, amelyet a Zagato a Ferrari segítségével épített meg 2006-ban: hiába árverezték el 800 ezer euróért nemrégiben, a tulajdonos egyszerűen kevésnek találta az összeget, és visszalépett.
A döntésén nem érdemes csodálkozni: ez az autó már az első pillanattól gyűjtői járműnek készült. Eredetileg az ismert japán Ferrari-megszállott, Yoshiyuki Hayashi megbízására tervezték meg, aki egyből két példányt vásárolt, egyet használni és egyet a gyűjteménybe. Ám nem csak ez a két példány készült: további négy került más jómódú gyűjtők kezébe. Ez a konkrét grafitszürke-ezüst példány Olaszországban maradt, és eddig eredeti megrendelője tulajdonában volt, aki az idei Top Marques Monaco kapcsán megtartott árverésen próbált túladni rajta.
Az autó, amely eddig 23 ezer kilométert tett meg, műszaki szempontból a Ferrari 575M édestestvére: 5,75 literes motorja 540 lóerős, amelyhez robotizált mechanikus váltó kapcsolódik. Így a múltidéző forma ellenére a kétüléses, orrmotoros kupé 4 másodperc körül érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 320 km/h körül van. Ám nyilván nem ez a fő értéke – aki csak ennyit akarna tőle, az vásárolhatna mezei 575-öst, vagy akár F12-est jóval olcsóbban is – a hanem hogy nem készült két egyforma példány. Minden egyes autó más színösszeállítású és más felszereltségű – a részleteket annak idején a megrendelő határozhatta meg.
Egy ilyen autó esetében azonban az a legvonzóbb lehetőség, hogy az idő előrehaladtával nagyot növekedhet az értéke. A GTZ eredeti árát persze nem ismerjük pontosan, de a pletykák szerint nyolc éve mintegy 1,5 millió dollárnak, vagy 1,1 millió eurónak megfelelő összeget kellett érte fizetni – így ritkasága ellenére érdemes várni néhány évet, míg ez a Ferrari többet érhet újkori áránál.