
A Ferrari F70 (illetve F150 kódnevű projektje) az utóbbi évek leginkább figyelt (és megfigyelt), misztifikált és elképesztő terméke. Tekintsünk el attól, hogy végül a világtörténelem egyik leghülyébb autónevét kapta, melynek hallatán egyként horgadt fel a Genfi Autószalon közönsége.
A lényeg, hogy amikor a Millechilli Project (ami a Modenai Egyetem 1000 kilós tanulmány-Ferrarija volt) és a Ferrari FXX-program (kizárólag a versenypályán használható, csakis bérelhető Enzo-alapú versenygép) tapasztalatait összegyűjtve bejelentettek egy jövőbeli hibrid szupersportautót, akkor hirtelen a világ összes tekintetét magukra vonzották. És főleg a szakmáét.

Mert ha a Ferrari valamibe belevág, arra érdemes odafigyelnie mindenkinek. Főleg, hogy napvilágra kerültek a megcélzott teljesítményadatok és technikai újítások: 1000 kilós önsúly, V12-es motor, KERS, több mint 950 lóerős teljesítmény és 3 másodperc alatti 0-100-as gyorsulás. Már a honlap is csodás, hát még a portéka!
Igen, van ilyen hibrid szupersport-autója a Porschénak és a McLarennek is, ez igaz, de ne gondolják, hogy ez a három nagy konkurens (ebben a szegmensben legalábbis) nem figyeli árgus szemekkel a másik ténykedését, és nem szedik azonnal ízekre a megvásárolt példányokat. Mert de.

Egy ennyire összetett és nagy teljesítményű autó gyártásba kerüléséig azonban nagyon rögös az út, hiszen középmotoros sportautót még az olyan nagy gyártók is nyögve-nyelve fejlesztik, mint pl. az Audi. Emlékezzenek csak vissza, micsoda kigyulladó gondok kísérték az első V10-es R8 prototípusokat.
Ahogy nagyjából minden, hasonló teljesítményű és kategóriájú autó előélete során történnek hasonló esetek. A Ferrari esetében a gond az, illetve a pechjük az, hogy annyi figyelmet kapnak, mint senki más. Leginkább ez az oka annak, hogy néha kellemetlen dolgokra is fény derül. Ami csak azért érdekes, mert a LaFerrari már legalább egy éve kapható. Illetve van eladó még a 499 darabból, legalábbis a milliárdosok webshopja hozza a kínálatban. Remek hely amúgy, néha teljesen extrém dolgok is felbukkannak itt a mindenféle privát, Karib-tengeri szigetek és francia kastélyok között.

Tekintsünk most el attól, hogy nyilván nem veheti meg akárki és nyilván el van már adva az összes. Törtek is már ilyet Monacóban. Nem is vártunk mást. Az azonban valószínűleg a Ferrarinak is ciki lehet, hogy egy nemzetközi hírű hegyi felfutóra elvitt bemutatópéldány bizony megolvad a nézők szeme láttára. A Trento-Bondone hegyiversenyen ez történt, látszik is a videón (fél perc után valamivel), hogy füstöl bizony.
És meg is olvadt, de legalább saját lábán állt fel a trélerre. Nem jó reklám, főleg, hogy a 458 Italiával is komoly termikus gondok voltak. Ki is gyulladt pár.

Pedig az autó elképesztő teljesítménymutatókkal bír, még akkor is, ha az 1000 kilós határt nem tudták tartani, így valamivel 1200 kiló fölé hízott, ami még mindig nevetségesen kevés. De a tervet tartani kell, ezért elkészül a LaFerrari extrém verziója, ez egyelőre csak XX néven ismert. Tesztelik is Monzában, hiszen alapvetően versenypályára készült autóról van szó, Fiorano pedig sokszor kevés. És ahol a Ferrari tesztel, ott biztosan lesz egy kamera, amelyik be van kapcsolva.
Szerencsére, így hallhatjuk és láthatjuk, milyet szól, amikor nem kell közúti forgalom-kompatibilisnek lennie. Sajnos azonban látszik az is (két perc után), ahogy a jobb hátsó kerékfelfüggesztés megadja magát és csak felépítésének hála (multilink) nem fordítja saját maga alá a kerekét, sőt, a pilóta mintha észre sem vett volna semmit, úgy hajt tovább, ami azért nem szívbajos jellemre vall.
Persze, ez egy tesztpéldány. Ez igaz. Csakhogy ez egy pályára optimalizált változat, nem az utcai LaFerrari. És már annak a több, mint egymillió eurós áráért is elvárhatja a vevő, hogy kétség se férjen ahhoz, hogy ilyesmik megtörténhetnek.
Küzdelmes szakma ez, még nekik is.


Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
