Jó, ha a szomszédoknak közös az érdeklődésük – áll a szöveg egy hamburgi épület homlokzatán, egy Audi A3 Sportback e-Tron képe mellett. Az üzenet nem annyira sejtelmes, ha látjuk, hogy alatta egy Tesla Model S fotója terpeszkedik, azalatt pedig egy felirat: hamarosan nyitunk.
Nincs mókásabb annál, mint amikor autóipari óriások cicaharcát nézhetjük, különösen akkor, ha prémiummárkákról van szó. A közelmúlt tán legemlékezetesebb ilyenje a Jaguar és a Mercedes reklámcsatája volt, de az Audit sem kell félteni, ha jópofa hirdetésről esik szó. A hamburgi eset mögött azonban nem is az Audi áll, azaz csak részben, az épületben ugyanis – ahová a Teslának hamarosan egy gyönyörű bemutatószalonja nyílik – egy marketingügynökség működik; az, amely az Audi hirdetéseinek egy részéért felel. Az ő ötletük volt a plakát, amely bár jópofa, a két hirdetés főszereplője valójában nem konkurensei egymásnak. Az A3 Sportback e-Tron kis hibrid az Audi villanyos sorozatának egy hírnöke, a Model S meg ugye jelenleg a legerősebb prémium villanyos a piacon. Nem egy szegmens a két autó, nem is egy áron adják őket: Tesla körülbelül kétszer drágább. Éppen ezért jó reklám ez az A3 e-Tronnak, egy kevés neki is jut most a Tesla fényéből.