Lexus RC-F-fel újított a dubaji rendőrség
Idén először bővítette rövid idő alatt legendássá lett autóflottáját a dubaji rendőrség. Az utóbbi két évben a világ legfényűzőbb hatósági autóparkját összevásároló Dubaj egy csúcs-Lexussal újított.
Ha valaki még ne hallotta volna: Dubajban minden a presztízs. Ez leginkább kényszeres rekord-fétisén szembetűnő, de nem kell nagyon megkapargatni a felszínt, hogy lássuk, az egész kirakat. Dubaj ezt nemhogy felvállalja, de büszke rá. A turista-központú emirátus így volt ezzel akkor is, amikor eldöntötte, a legritkább és legértékesebb modern sportautókból rakja össze rendőrségi flottáját. A Bugatti Veyron, az Aston Martin One-77, a Lamborghini Aventador és a McLaren 12C már megvan, és állítólag idővel jön a LaFerrari is. Ilyen autók mellett már-már tölteléknek tűnik egy Audi R8, egy SLS AMG, egy Ferrari FF, egy Continental GT, vagy éppen a most érkező Lexus RC-F.
A hivalkodó flotta még véletlenül sem bűnüldözéshez van. A rendőrségi matricába húzott ritkaságok a turisták által leginkább látogatott helyeken – a Burdzs Kalifa és a Burdzs al-Arab környékén – tűnnek fel, ahol szabadon lehet fotózkodni velük, sőt, alkalmanként még bele is lehet ülni egyikbe-másikba. Több, mint valószínű, hogy így lesz ez ezzel az RC-F-fel is. Kár: a Toyota luxusmárkájának sportautóját egy 477 lóerős V8-as hajtja. Az autó 4,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és alig 12 másodperc kell neki a 270 km/h-s végsebességig. Röviden: sokra vihetné az autópályarendőrségnél is.
Tudom, hogy 477 lóerő, de én másra figyelek
A dél-spanyolországi Ascari pályán a Lexus RC-F-fel. 7100-et pörgő, ötliteres vényolcas, betonkemény karosszéria, a világ összes elektronikája egy hátsókerékhajtásos autóban. Nem mondom, hogy nem élveztem, de nem is a sebesség, hanem az aktív, nyomatékvektorozós differenciálmű aranyozta be a napot – így Csikós Zsolt a személyes tapasztalatokról. Itt pedig a teszt videója, az ötliteres hangjával.