Utcai Audi kombi, 950 lóerővel
Az alpesi síelésből ismert svéd Jon Olsson készíttette magának az Audi RS6 DTM fantázianevű autót, amellyel a Gumball 3000 ralin vesz majd részt. Az autó nagyszerűen passzol az Európát átszelő közúti túra mezőnyébe, amelyet hagyományosan nagyon erős autókban ülő nagyon gazdag emberek alkotnak.
Az elnevezés ellenére az autónak nuincs sok köze az Audi DTM versenygépéhez, csak a légterelő-készletet alakították ki hasonlóan az építők – innen az elnevezés is. Az autóba négyliteres, ikerturbós V8-as kerül – az Audi legújabb sportmotorja – amely gyári kivitelben is 560 lóerős, viszont Olsson autójába egy 950 lóerős változat került, méghozzá aranyozott turbókkal. A tulajdonos szerint ezt már normál benzinnel tudja, magasabb oktánszámú üzemanyaggal 1000 lóerő fölé is nőhet a csúcsteljesítmény. A versenyautó-jellegű kombit a Caresto nevű cég készítette Olsson ötletei alapján – közelebbről a Koenigsegg korábbi főmérnöke, Lief Tuvielsson dolgozta ki a műszaki megoldások nagy részét. A karosszériaelemek egy része és az utólag felszerelt légterelők például ugyanabból a speciális karbonszálból készültek, amelyet a Pagani is használ – az autóhoz mintegy száz métert használtak fel belőle.
A feleslegesen erős Audi kombit – amely természetesen összkerék-hajtású – május 23-án, a Gumball 3000 stockholmi rajtjánál biztosan láthatjuk majd, bár nagy kérdés, hogy végig bírja-e majd az utat a svéd fővárosból Las Vegasba.