A Koenigseggnél nincs most durvább, egyenesben
Az apró svéd sportkocsigyártó eddig is erősebb és gyorsabb autókat készített a legtöbb konkurensénél, bár az utóbbi években már nem az egyre értelmetlenebbnek tűnő végsebesség-versenyre koncentráltak. Sokkal inkább arra, hogy a legjobb gyorsulású autókat kínálják – e törekvés csúcspontja az 1360 lóerős és ugyanennyi kilogrammos Agera változat, a One:1, amely nemrég bizonyította is, mire képes.
A Koenigseggnél azt találták ki, hogy mérik a 300 km/h-ra gyorsulás, majd onnan ismét állóra fékezés időigényét, ami elég jól jellemzi az autó képességeit, legalábbis egyenes vonalban. Korábban az Agera R tartotta a világrekordot 21,19 másodperces időre – a One:1 most ezt javította meg, nem is kicsivel: 17,95 másodperc az új rekord. Azok számára, akik mérföldben gondolkodnak, lemérték a mutatványt 200 mérföld/órás, azaz 322 km/h-s sebességig is, úgy 20,71 másodperces eredmény jön ki.
Mindez persze több értelmet nyerne, ha a többi sportkocsigyártó is beszállna a versenybe, de keveseknek lenne komoly esélye a svédek ellen: bár végsebességben a Bugatti Veyron Super Sport hivatalosan még mindig csúcstartó, ott az 1200 lóerő bő 1,8 tonnát mozgat.