A két turbónál már csak a kézi váltó érdekesebb ebben az R8-ban

2022.01.15. 11:03

Nyolchengeres motorral és kézi váltóval is lehetett még első generációs Audi R8-ast venni, de a 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott második R8-ból már csak az 5,2 literes V10-es motorral és 7 sebességes duplakuplungos automatával szerelt verzió készült. Így is fantasztikus autó, hiszen egyre kevesebb helyen élvezhető a pörgős szívómotor, amivel önmagában megadja a tökéletes sportautó élményét.

Nem mindenki maradéktalanul elégedett ezzel a formátummal, de nekik is van megoldás. Az amerikai Charlotteban működő Underground Racing éppen az olyan Lamborghini Huracan és Audi R8 tulajdonosokra épít, akiknek kevés a több mint 500 lóerős teljesítmény. Sokadik turbós átépítés helyett ennek a 2020-as Audi R8-asnak a tulajdonosa valami különlegesebbet szeretett volna. A két csiga mellé nyitott kulisszás kézi váltót szereltek be, ami egy 2012-es R8-asból származik.

Megmaradt az autó gyári összkerékhajtása és a tuningcég szerint a kuplung is utcai használatra alkalmas, így továbbra is jó érzés vezetni. A középkonzol kialakítása nem épp erre lett kitalálva, de igyekeztek a lehető leginkább gyárias megjelenést elérni a váltókonzollal. Továbbá temérdek időt fordítottak arra, hogy az autó elektronikája üzembiztosan működjön a hárompedálos átalakítással.

5,2 literes, V10-es motorja az Underground Racing bevált kétturbós rendszerét kapta, így 1500 lóerős, valamint drift módot is programoztak rá, hogy biztosan gyorsan füstté váljanak a központi anyás Performante felnikre szerelt gumik alóla.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Ha megnéznéd, milyen az élet az Audi R8-assal, akkor van neked itt egy videó!