Akiknek a Ferrari Testarossa nem volt elég szellős
Peter Lorenz, tapasztalt mérnök és prototípus építő, valamint a multimilliomos Heiner Rankl 1984-ben alapította meg a Lorenz & Rankl Fahrzeugbau-t azzal a céllal, hogy egy ritka, extravagáns és drága szupersportautót dobnak majd piacra. Ahogyan az általában a hasonló vállalkozásokkal lenni szokott, ez a terv nem igazán jutott el a megvalósításig, de azért olyan érdekességek igen, mint a ‘90-es évek Audi Avus quattro koncepciója, vagy éppen a Ferrari Testarossa nyitható vászontetős változata.
Egyetlen gyári Ferrari Testarossa Spider született, a kék csíkokkal díszített, Argento Nürburgring nevű ezüst fényezésű autót a Fiat vezérének, Gianni Agnellinek készítették. Jól állt neki a rongytető, de az olaszok nem készítettek több Spidert, viszont az olyan karosszéraépítők, mint a Lorenz & Rankl igyekeztek befurakodni a nagy profittal kecsegtető piaci résbe, hiszen aki a Ferrari csúcsmodelljét hajlandó szétvágni, ott van pénzt bőséggel.
1987-től 5 példány állt elő a Testarossa Spiderből, melyek hagyományos kupéként kezték pályafutásukat, de a maranellói gyártósorról egyenesen Németországba szállították őket, ahol levágták a tetejüket, megerősítették a karosszériát és beszerelték a elektromosan mozgatható vászontetőt. A végső összeszerelést már ismét Olaszországban végezték és az autókat a hivatalos márkakereskedőn keresztül vették át a tulajdonosok.
4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-eséhez nem nyúltak, maradt 390 lóerős, de ettől függetlenül tényleg nem volt olcsó a művelet a Spider, hiszen az autó árának felét kérték el pluszban ezért az átalakításért. Ezt a 22 500 kilométert futott sárgát itt 1989 júniusában szállították Charles Pozzi kereskedésébe, a francia specifikációról az anyagában színezett sárga lámpák árulkodnak. Gianni Agnelli Testarossája 2016-ban 1,3 millió dollárért kel el egy aukción, aminél a ritkaságával együtt is olcsóbb lehet Lorenz & Rankl Spidert keresni.