A BKV két vonalon teszteli a NABI Siriust, egészen február közepéig. Aki lefényképezi a tesztjárművet, akár jutalmat is kaphat.
A tesztüzem célja, hogy a BKV, illetve az utazóközönség megismerje a típust, és véleményt elkothasson róla. E célból két útvonalon állítják forgalomba: először, január 31-étől február 6-áig az 5-ös viszonylaton közlekedik majd a Pasaréti tér és Rákospalota, Kossuth utca között, február 7-e és 13-a között pedig a 178-as vonalán találkozhatunk vele, a Naphegy tér és a Stadionok megálló között. A buszteszt sok előnye közül az egyik, hogy a próbakocsin ingyen lehet utazni, de emellett a NABI még egy pályázatot is hirdetett azoknak, akik fényképet készítenek a járműről, és feltöltik ezt a cég facebook oldalára. A legjobb képek feltöltői gyárlátogatást nyernek. A fotózást megkönnyítheti, hogy a BKV közzétette a tesztbusz menetrendjét is.
A Sirius részben alacsony padlós, szóló városi autóbusz, 104 fős befogadóképességgel, amiből 30 ülőhely. Az alváz az MAN-től érkezik, ahogy a legtöbb autóbusz, ez is farmotoros – egy 6,9 literes, 290 lóerős turbódízel motor mozgatja, hatfokozatú automata váltó közbeiktatásával – és légrugózású futóművel érkezik. Erre az alapra építik itthon a 12,58 méteres karosszériát, acél csövekből, alumínium és üvegszálas műanyag burkolattal. Az utasteret három ajtón keresztül lehet megközelíteni, ezek közül a két első kétszárnyú, a leghátsó egyszárnyú. Középen kihajtható rámpa segíti a kerekesszékes utasok felszállását.
A NABI, és több más buszgyártó is arra pályázik, hogy a későbbiekben részt vehessen a BKV autóbuszainak csereprogramjában. Ez egyelőre, a megfelelő anyagi háttér hiányában, nem kezdődött meg, annak ellenére, hogy az aktuális buszpark állapota alapján már évekkel ezelőtt esedékes lett volna.