A ZIL a főváros tulajdona, és úgy néz ki, ez a státusz nem csak Magyarországon számít rossz ómennek. Moszkva alpolgármestere bejelentette, hogy kénytelenek bezárni a 85 éves autógyárat, és elküldeni hatezer dolgozóját, mivel a termelés növelésével jelenleg csak az adósság emelkedne, a gyár nyereséges működtetésére a jelenlegi termelési struktúra mellett nincsen esély.
A cégnek mintegy 350 millió eurónyi hitele van, amelyet nem tud törleszteni – ennek fényében megdöbbentő, hogy a nemrég kirúgott vezérigazgató, Konsztantin Laptyev mintegy évi ötmillió eurót vihetett haza fizetés gyanánt. A cég a luxusautók gyártásával egy ideje lényegében felhagyott – bár szóba került, hogy egy új modellel ismét elindítsák a termelést, sőt, el is készültek a tervek – de úgy néz ki, a teherautó-gyártást sem tudják már jövedelmezővé tenni.
Az autógyár őse, az AMO még 1916-ban alakult, eredetileg a Fiat F-15 teherautók gyártására. Az 1930-as években aztán amerikai segítséggel felújították, és felvette a Sztálin Autógyár (ZISZ) nevet, amelyet 1956-ban változtattak meg a ma is használt Lihacsov Autógyár (ZIL) elnevezésre. A vállalat sokáig párhuzamosan gyártott teherautókat és hatalmas luxusautókat a legmagasabb rangú pártvezetők számára. A luxusmodellek iránti igény azonban megszűnt a Szovjetunió összeomlása után – a 70-es éve műszaki színvonalát alulról súroló sztreccslimókból az utóbbi években legfeljebb megrendelésre készítettek néhány darabot – így a teherautó-gyártásból próbált megélni a ZIL. Amint a közelmúlt eseményei mutatják, ez sem igazán sikerült, így a Moszkvics és a Volga márkák után a ZIL is megszűnik létezni.