2011.10.14. 13:41

A Scania teljes termékválasztékát bemutatja az október folyamán Münchenben megrendezésre kerülő Inter Airport Europe kiállításon. Látható lesz egy biogáz, illetve földgázüzemű busz és kamion; egy biogáz (CNG vagy LPG) üzemű vontató; egy biodízel-kompatibilis reptéri kiszolgálójármű és egy hókotró / seprőgép, illetve három áramfejlesztő és ipari motor is. A Scania moduláris rendszerének ügyfeleknek nyújtott előnyei leginkább az ilyen esetekben mutatkoznak meg: egyedi  termékek készítése speciális feladatok ellátására.

Az Inter Airport Europe kiállítás a reptéri üzemeltetés széles skáláját lefedi az infrastrukturális és technikai háttér biztosításától egészen a terminálok kiszolgálásáig. A Scania környezetbarát termékeinek és moduláris rendszerének köszönhetően több területre is nyújt megoldást. A vállalat tűzoltó- és mentőjárművei – megbízhatóságuknak, maximális üzemidejüknek és teljesítményüknek köszönhetően – mindegyik kontinens legfontosabb repterein dolgoznak.

A Scania arra törekszik, hogy egyedi megoldást nyújtson az ügyfelek által kért minden egyes alkalmazásra. A vállalat moduláris rendszere  a járművek változatainak szinte végtelen variálhatóságát biztosítja, így téve őket alkalmassá bármilyen feladatra. A földi kiszolgálásban részt vevő járművek számára  kiemelten fontos szempont a környezetvédelem, ezért a Scania olyan megoldásokat kínál az üzemeltetők számára, amelyekkel jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást érhetnek el. A megújuló üzemanyagokkal, így például biogázzal, biodízellel  vagy bioetanollal működő motorok a Scania termékportfóliójának részét képezik. A kapcsolódó szolgáltatások mindegyike személyre szabható annak érdekében, hogy megmaradjon a mind környezeti, mind technikai oldalról magas szintű teljesítmény.

Megújuló üzemanyagok – életképes alternatívák

A Scania mind a tehergépjárművek, mind a buszok üzemeltetői számára lehetővé teszi, hogy járműveiket a kereskedelmi forgalomban elérhető legfontosabb bioüzemanyagokkal működtessék. Biogáz-üzemeltetés esetén a szén-dioxid-kibocsátás 90%-kal csökkenthető. Dízelmotorjai 100%-ban üzemeltethetőek biodízellel  (EN14214 szabvány szerint, FAME üzemanyag), amely a szén-dioxid-kibocsátás akár 35%-os csökkenését is eredményezheti. Jelenleg a Scania az egyetlen gyártó, amely magas hatékonyságú etanolüzemű motorokat kínál kompresszió-gyújtással, a Diesel-motor működési elve szerint. Bioetanol használatával a szén-dioxid-kibocsátás 70%-kal kevesebb lehet.

Személyre szabott megoldások

A Scania moduláris rendszerében gyártott részegységek nagyban megkönnyítik az alkatrészellátást és a szervizelést. Például a motorok a Scania moduláris égéstér koncepció alapján épülnek, közös komponensekkel és konstrukciós megoldásokkal. Mivel az alkatrészek a többi Scania kamionban, buszban, illetve motorban is megtalálhatók, így azok a Scania szerelők számára már ismertek. Ez a módszer biztosítja, hogy a szervizelés könnyen megoldható a Scania hálózatában.

A helyi szabályozásnak és igényeknek megfelelően a Scania buszok és kamionok részére az Euro 6, EEV, az Euro 5, illetve az Európán kívüli piacokon az Euro 4 és az Euro 3 normának megfelelő motorokat kínál.

Biogázzal vagy CNG-vel üzemelő reptéri kiszolgáló busz

A városi és elővárosi közlekedésre tervezett alacsonypadlós Scania OmniCity és OmniLink buszok kialakíthatók úgy, hogy alkalmassá váljanak a kifejezetten reptéri transzferjárati feladatok ellátására. Két és háromtengelyes változatok, valamint csuklós verzió is rendelhető. Az ajtóképletek és a belső elrendezés szintén az üzemeltetők igényei szerint alakíthatók ki.

A kiállított jármű gázüzemű busz, amelynek 1280 literes össztérfogatú üzemanyagtartályai a tetőre vannak szerelve. A jármű biogázzal, földgázzal vagy ezek keverékével üzemeltethető. Dízel / biodízel motorokkal is rendelhető a jármű, csakúgy, mint az egyedülálló Scania bioetanol motorral.

Alacsony padlós gázüzemű vontató – könnyű be- és kiszállni

Ez a normál részegységekből készült vontató jól mutatja, miként lehet a magasságbeli korlátozást optimálisan kombinálni egy olyan fülkével, amely megkönnyíti az egész napos be- és kiszállást, illetve négyfős személyzet részére biztosít helyet. A Scania alacsony padlós járművei több változatban elérhetőek, így például három különfélefülkemagassággal, rendelhetőek két-, három- vagy négytengelyes kivitelben kormányzott iker-, kormányzott hátsó segéd-, vagy hajtott ikertengellyel.

Csakúgy, mint a buszok esetében, a motorok biogázzal vagy földgázzal működhetnek, amelyek az alvázra szerelt nyolc kompozit tankban kerülnek elhelyezésre. Bioetanol, biodízel és dízel meghajtás szintén választható.

Többféle üzemanyaggal működő vontató – biogáz, CNG vagy LPG

Ez a 4x2 vontató tipikus regionális működésre készült, gázmotorjait úgy alakították át, hogy CNG és LPG tartályokat is képes szállítani. Mindkét esetben az üzemanyag lehet földgázból vagy biogázból.

Elosztó fuvarozásra készült vontató többféle igény kiszolgálására

A kiállított kéttengelyes reptéri kiszolgáló jármű  emelőszerkezetes felépítményt kapott, amely a repülő kabinmagasságáig képes emelkedni, illetve a hasznos teher maximalizálása érdekében a legkisebb fülkével ellátott. A Scania moduláris rendszerének köszönhetően számos egyéb fülke- és kerékképlet kiválasztása lehetséges. A jármű dízelmotorja 100%-ban képes biodízellel működni. Gáz- és bioetanol-üzemű motorok szintén rendelhetők.

Kifutópálya-tisztító jármű

Ez az összkerék-meghajtású kéttengelyes jármű minden olyan eszközzel és rendszerrel fel van szerelve, amely a kifutópályák tisztításához egész évben szükséges lehet. Így például megtalálható rajta hóekézéshez, sepréshez szükséges berendezés és egy dízelmotorral hajtott lefúvóberendezés. Nagy teherbírású, kerékagylehajtással ellátott meghajtott tengelyekkel van elől és hátul felszerelve. A 400 lóerős motor gázolajjal vagy akár 100% biodízellel üzemeltethető.

A kifutópálya-tisztító autó pontosan megmutatja, hogy a Scania moduláris rendszerében készült járművek kialakítási lehetősége szinte végtelen. A normál részegységek felhasználásával a járművek öt- vagy akár hattengelyesek is lehetnek. Több mint húszféle fülkevariáció rendelhető, beleértve az alacsony padlós és a legénységi fülkét is.

Ipari és áramfejlesztő motorok – készen állnak a jövő kibocsátási szabályozásaira

Az ipari motorok szegmensében a legfontosabb jellemzők a magas üzemidő, megbízható működés, megfelelő nyomaték már alacsony fordulatszámon, kedvező üzemanyagfogyasztás és azonnali motorreakció – ezek mindegyike már hosszú ideje jellemző a Scaniára. A Scania három különféle motorcsaládot kínál, 202 kW-tól (275 LE) 515 kW-ig (700 LE) az ipari alkalmazásokhoz és 226 kW-tól (250 kVA) 617 kW-ig (700 kVA) az áramfejlesztőkhöz. A soros motorok között megtalálható a kompakt 9 literes öthengeres változat és a 13 literes hathengeres is. A termékválaszték csúcsát a 16 literes V8-as motor jelenti. Mindhárom termékvonal megtekinthető  a kiállításon, kiegészítve egy, az ipari alkalmazások számára készített SCR kipufogógáz utókezelő rendszerrel.

Ezzel a termékkínálattal a Scania ipari motorjai megfelelnek a szigorú Stage IIIB és Tier 4i szabályozásoknak, amelyek Európában és az USA-ban 2011-ben léptek életbe. De motorok már most eleget tesznek a még szigorúbb, 2014-től érvényes Stage IV és Tier 4 előírásoknak. A Scania áramfejlesztő motorjai EGR technológiát alkalmaznak, hogy megfeleljenek az európai Stage IIIA szabályozásnak. A vállalat ugyanazt a moduláris rendszert alkalmazza mindegyik motorja esetében, így a különböző kibocsátásiszabályozásoknak megfelelő motorok gyártásához nincs szükség arra, hogy szabályozási területenként fejlesszék a terméket.

A Scania motorok felépítésének – különálló hengerfejek – köszönhetően a legtöbb javítási, illetve karbantartási munkálatot a helyszínen egyetlen szerelő is elvégezheti. Az elektronikus motorvezérlő rendszert a Scania házon  belül fejlesztette ki. Az adott teljesítményű motort az üzemeltetési igényekhez lehet választani. Csakúgy, mint a többi dízelmotor, ezek a motorok is működtethetőek biodízellel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.