A Hilux talán fontosabb arculatépítő modell a Toyota számára, mint bármelyik másik, beleértve a GT86 sportkocsit is. A közepes pick-up a világon mindenütt előfordul, és az évek során az elpusztíthatatlanság jelképe lett. Eddig azonban a legkevésbé jellegzetes pick-upok közé tartozott – úgy tűnik, most ezen igyekeztek változtatni a japán tervezők.
A képek egyelőre nem hivatalosak, de már álcázás nélkül látható rajtuk az új Hilux. Ami elsőre feltűnik, az az új orr-rész a szokatlanul széles első fényszórókkal, valamint az alacsony ablakok és a karosszérialemezek domborításai a kerekek felett. Még a hátsó oldalablakok formája is egész jellegzetes. Az összkép nem szép a klasszikus értelemben, de messziről felismerhető, és ez egy pick-upnál elég is. A belső térben szintén látszik, hogy a formatervezők nem tétlenkedtek, bár a műszerfal közepén elhelyezett kijelző még erősen átmeneti megoldásnak tűnik. Egyébként valószínűleg a Toyota is követi az aktuális trendet, és igyekszik minél személyautósabbra venni a Hilux külső-belső formáját.
A futómű magassága alapján ugyanakkor arra tippelnénk, hogy a korábbi változatok jó terepjáró képessége megmarad, és a használati érték sem romlik, és a legtöbb piacon ez a lényeg. Így maradhat a Hilux Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában az utcakép megszokott része. Műszaki szempontból talán az új 2,4 literes dízelmotor érdemel említést, amely az eddig kiszivárgott információk szerint 150 és 167 lóerővel lesz elérhető. Emellett, ha minden igaz, lesz egy 2,8 literes négyhengeres dízel is, 180 lóerő körüli teljesítménnyel, amely az aktuális modell háromliteres motorját váltja.
A képek alapján sejthető, hogy a premier már nincs messze – valószínű, hogy Thaiföldön tartják, hisz amellett, hogy a gyártás ott folyik, ez is a pick-upok egyik legkomolyabb felvevőpiaca a régióban.