Életem leghosszabb autótesztje volt ez a piac egyik legolcsóbb pickupjáról.
Kínából érkezik, de olyan mintha már láttuk volna, és ez nem véletlen. És nem, ez nem aliexpresszes klón.
Négyhengeres hibridként is hozza, amiért rajongják, tisztán elektromosan a városban pedig rövid, de perverz élvezet.
Távozik a Vadmusso, de nem maradhatok pickup nélkül, klausztrofóbiás leszek, ha fél méternél lejjebb ülök egy járműben. Na, de mit választanék?
Itt se a szikla, se a vakond nem zavarja az alvást, csak tériszonyod ne legyen.
Az új Defender állatul néz ki, de mennyire használható teherautóként?
Potom 95 ezer euróért a kempingezés bárhol kivitelezhető.
Egy kis karbantartás mindenkinek kell, legyen az pickup, lakókocsi/lakóautó vagy tetősátor.
Parkoló Parádé és munkagépek meg egy kis sajt. Sűrű nyara volt a Vadmussónak
A Ssangyong Musso eddig is Grand volt, a hosszú platóra utalva, de a legutóbbi frissítéssel a nevéhez illő hűtőrácsot kapott.
Csodálatos kocsikat terveztek a ’80-90-es években, és gyakran felmerül, milyen lenne, ha ma is gyártanák őket. Ez a szinte új Toyota tudja a választ.
A sáskafej mögött megmaradt a bevált technika, és kiegészült a kötelező elektromos sallangokkal.
Avagy hogyan töltsük meg egy pickup platóját a VadKemping jegyében, házi barkáccsal és spontán Lidl-Dometic hűtőláda-összehasonlítóval.
Igazi felülüdülés a sok operett hobbitelepjáró után egy igazi terepjáróban ülni. Ráadásul olyanban, amely aszfalton sincs elveszve, és még jól is néz ki.
Esettanulmány a kitartva rohasztott haszongépjárműről és az elhanyagolt autókról.
Fejben nagyon épül a Vadmusso, de azért már megmunkáltunk egy kis vasat is és megnéztem, miben is fogok lakni a Grand Musso tetején
Miből lesz a cserebogár, avagy hogyan lesz egy pickupból multifunkcionális lakóautó
Mit szerelhetünk fel, ha nem akarjuk, hogy az NKH-s autó láttán összeszoruljon a mindenünk?
Itt a legizmosabb Hilux, a 204 lóerős Invincible, amiben igényes kárpit és sok extra takargatná a munkás gyökereket. Szerencsére nem sikerül neki.
Itt a rossz idő, de nincs hideg, vagyis felázott a talaj. Mit jelent ez? Bizony, sárfelhordást.
Ez a Hilux majd' kétszázezret futott három év alatt, tehát bizonyíthatta, mennyire bírja a gyűrődést. Az eredmény biztató, de nem makulátlan.
Az eredeti Land Rover egy legenda, úgyhogy tökéletesen pótolni nem lehet, az angolok mégis megpróbálták. Terepre vittük, hogy kiderüljön, sikerült-e.
Egyre több az extra, de szerencsére még mindig egy jó munkaeszköz, ami a sárban se veszik el. És ötcsillagos a töréstesztje.
Ezzel tuti mindenki megnézi a kocsidat és új barátokat szerzel.
Mi vásik el előbb, a szovjet acéltraktor vagy az idő vasfoga
Hiába érezzük keménynek a pickupunkat, hamar elérhetünk a gyári megoldás végére. De van rá megoldás!
Csak annyit mondok: tényleg keveset fogyaszt.
A lényeg két szóban? Kemény autó. Elmegy mindenhol, ahol a több tízmilliós terepjárók. Csak ennek nincs csomagtartója.
Hamarosan ez lesz az egyetlen, nem négyhengeres pickup a piacon, de meg is kérik a V6 árát.
Az elődje kicsit metroszexuális volt, de ez már igazi férfi!
Ha az ajtókat is leszedjük, az baromi jó móka és menőn néz ki, de ne feledjük, ha elered az eső, elázunk, de nagyon.
Íme az új G osztály, az európai piacon csak két, hozzá hasonló kocka dinoszaurusz van. De cska ehhez van V8!
Velőtrázóan jól néz ki, elpusztíthatatlan a technikája, és nagyon könnyű vágyni rá. Ja, azt mondtam, milyen jól néz ki?
Egyre több pickupot adnak el, pedig ezek továbbra is báránybőrbe bújt teherautók. A stílus vagy a nyers számadatok hozzák a sikert?
Aszfalton is elmegy negyvennel, de a tökig érő sárban sem süllyed el. 12 henger, 2840 newtonméter, van még kérdés?
Attól, hogy valami összkerekes, még nem terepjáró. Mit tud a dágványban a legmacsóbb Swift?
Ez tipikusan az a cucc, ami egyrészt nem mindenkinek megfelelő vagy szükséges, másrészt pedig nehéz okosat mondani róla anélkül, hogy kipróbálnánk. Viszont ha betalál, akkor kevés nála jobb dolog van.
Egy összkerekes autó, ami nem jön zavarba, ha kicsit felázik a füves parkoló. Kemény terepen is kipróbáltuk, mit tud az új Jeep Wrangler.
Az új Jimny továbbra is erős karakter, de most egy darabig korszerű is lesz.
Rondák az autók és szépek a nők, ráadásul Ulan-Ude nem csak a transszibériai vasútról szól.
Kapunk egy-egy Győzike mintájú övcsipogásgátló műanyagot, mert a Bajkálon nem csatoljuk be a biztonsági övet. Elmondják, hogy nem kell félni, ha beszakad a jég: az autó elég lassan süllyed el, bőven van idő kijutni. Hahaha!
A Mazdánál egyszerűen ez a szokás, így rázzák fel az alvó újságírót. Nem túl kíméletes, de hatékony.
Most, amikor minden nagyáruház parkolójában áll pár darab divat terepjáró, még érdekesebb megnézni, hogy milyen egy igazi terepjáró, amit arra használnak, amire való.
Nem terepjáró, de azért nem félteném kivinni a mezőre, ha hirtelen Adblue-t kéne utántölteni a traktorba.
Elmentünk a határig, hóban, sárban, 2000 méter magasan, az útszéli árokban. Az Ignis pedig mindenhova elvitt.
Gyerekjáték a nagyfiúknak. És még a fa alá is befér. Jelszó: ne vedd el a gázt!
Úristen, terhet vinnénk a pickuppal? Most mi lesz?
A pickupok egyre személyautósabbá válnak, és eltávolodnak eredeti funkciójuktól. De merre tart a Hilux-mítosz: a Toyota beáll a sorba, vagy szembe mer menni a trenddel?
Egyre kényelmesebb, de talán kevésbé hasznos.
Gépben nem rettegtem még úgy, mint ebben a szörnyetegben. Mindennél durvább. Annál is.
A Volkswagen egy laza mozdulattal kikukázta az Amarok összes motorját
Ha menet közben csak az eget és a fák lombkoronáját látod, hajlamos vagy megijedni. De a BV202-esről elhiszed, hogy bárhol átgázol.
Pörög a piac, senki se akar kimaradni! A Ford Ranger maradt platós, merevhidas teherautó, csak kellemesebb körülmények között pattoghatunk.
Duplakerekesnek álcázza magát, és csak négy van belőle az országban: íme, Helmut Claas álma.
Tíz autót járattunk meg a hegyen. Fröcskölt a sár, büdösödött a kuplung: összkerekesek 5 és 40 millió között.
Esetlen és vicces jószágnak tűnik első ránézésre, pedig a vidám, piros bódé egy kőkemény melós lelkét takarja. Nem gyors, de büntet és kegyelemért könyörögsz a furnérlemez ajtó mögött.
Ma már mindenki terepjáróval akar tetszelegni, akár kell, akár nem. A Suzuki erre most nagyon ráérzett.
Vannak csodálatosan személyautós elemei, de a strapabíró futóműről az az elméletem, hogy feleslegesen erős.
Itt is eljutottak az autógyártók oda, hogy szerencsétlen sofőrnek nem ártana kényelmes körülmények között dolgoznia még az alapmodellben se.
Szerbiában már régóta szolgálnak, talán most itt is meghonosodnak. Indiából jön az önkéntes tűzoltók álma?
A Suzuki alig tíz év után orvosolta a Jimny kellemetlen típushibáját. Az MP3-lejátszást még korainak látták, hátha nem válik be a formátum.
Fendt 722 Vario S4 és Monosem 6x2. Tudja mi ez? Szupermodern traktor és centiméteres pontosságú vetőgép. Kipróbáltuk.
Valamivel jellegzetesebb és kényelmesebb lesz a Toyota következő pick-upja, de a lényeg aligha változik. Szerencsére.
23 millióból, meg egy romból lehet egy mechanikailag nagyrészt új traktorod, a kategória átlagárának nagyjából feléért.
Az esetek nagy többségében csak annyi történik, hogy bemegy a jól kereső a szalonba, rábök a kocsira: a nagy pirosat kérem. A terepjárók és a pickupok elsődleges ellensége a hozzá nem értő tulajdonos.
Az élet minden területén találkozhat a járművel a figyelmes szemlélődő, az Unimog nem ismer megoldhatatlan feladatot. Teszten a típus legrégebbi magyarországi példánya.
Aki itt lakott, az megfogta az Isten lábát és hálát adott a sorsnak. Pedig sok esetben ezer kilométernyire került hazulról, ahová nem biztos, hogy visszavágyott.
Egy órán belül ötször vertem oda a Volkswagen alját a köves országúton. Aztán szembe jött egy öreg százhuszonhármas. Hatan ültek benne.
Mit vigyél magaddal és mit ne, ha elhatároztad, hogy a hidegben túrázásnál nincs jobb.
Főzni a szerelőcsarnok padlóján, őrjöngés a netkapcsolat miatt, és egy hely, tele legendával.
Alapból hátul hajt, az ajtaja is úgy nyílik és ebben se ültetnél senkit hátra.
Egy hétig hajtottuk sárban, bokrok közt, erdőben, köveken. Sokat szenvedett, majd néha órákig áramot kellett termelnie a notebookhoz. Még működik.
Bár nem vagyunk atomhatalom, azért voltak idők, amikor komoly készleteket tárolt hazánkban a szovjet hadsereg. Most megmutatjuk, hol.
A hely, ahol addig volt jó élni, amíg itt voltak a szovjetek, harci gépek hasították az eget, és atombombát tároltak a titkos bázison.
Ha netán azt hinnék, hogy a túlzott rongyrázás újkori divat, akkor tévednek. Már hatvan évvel ezelőtt is tudtuk szórni a pénzt felesleges dolgokra. Például erre.
Most először igazán nehéz helyzetben vagyunk: drasztikusan romlik az idő, ahogy haladunk a déli határ felé. Visszafordulni? Ha-ha.
Több, mint 13 évvel ezelőtt hagyták el az orosz katonák, a főbejárata bebetonozva, de a mélybe lejutni nem lehetetlen. Bár kell egy kis bátorság hozzá.
Dagonyázás a Nissannal, küzdelem az álomért az autóban, közelharc a makacs sátorral.
Átvette birodalmát a tücsök, vagy mi a fenét is mondanak akkor, amikor a tetőig sáros városi terepjáró elhallgat végre a feketeség közepén.
Dilemmák nélkül, teli tankkal hasítunk a verőfényben a Nissannal. Mindjárt jön a földút.
Az emberi test gyenge, az üzemanyag sem tart örökké és olyankor jön a baj. Hogyan lehet átvészelni a hideget egy autóval a semmi közepén?
Terepet járni bármivel lehet. A különbség csak annyi, hogy mikor akadsz el vele. Aludni bármiben lehet, csak nem mindegy, hogyan.
Annyira siettünk, hogy elfelejtettünk tankolni a 20 forintos gázolajból Iránban és így kénytelenek voltunk ezt megtenni már 40 forintos literenkénti áron.
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat?
A Goa pickup vitát gerjeszt, valahányszor nálunk jár. Csúnya, vagy bumfordian bájos? Jó terepjáró, vagy ázsiai ipari hulladék? Szokni kell, az biztos. Barátkozzanak vele nagyképes összeállításunkban!
A kicsi? A nagy? Elsőkerekes? Összkerekes? Az olcsó? A drága? Hat szabadidő-autót vizsgáltunk meg, a Daciától a Suzuki SX4-en át a BMW-ig.
A vajon a Dacia Duster, vagy a húszmilliós VW Touareg jobb terepen? Vagy más? Kipróbáltunk 9 SUV-ot, és meglepődtünk az eredményen.
Bár nem úgy néz ki, a szántóföld se akadály egy jó gumival
Ami egy terepjáróra nem való, az az első komoly kirándulás során úgyis leszakad róla.
Ami jó családnak, dolgozni, terepre, vadászni, vontatni, bármire.
Fent a város szélén, a hegyen lakom, és télen csúszik az út. A Nissan Navara milyen jó lesz nekem. Vagy nem.
Kicsit puritán, csomagtér alig, de akkor is ez a legkívánatosabb Suzuki.
A Porschén keresztül jelentős mennyiségű VW részvényt szerezhet az arab állam.
A Saab névnek nem sok köze van a sportos vezetéshez. A Saab Aero már valamivel vadabbul hangzik, de még mindig nem elég a tömény adrenalinfröccshöz. De vajon milyen egy 210 lovas Aero Saab, amely mind a négy kerekét hajtja?
Szikár, izgalmas, még rendes összkerékhajtást is tettek bele. GLK van már forintért is.
Vezettünk egy új, 300 lovas, becsövezett Subaru WRX STi-t. Nem, nem betonplaccon, igazi ralikrosszpályán!
Naná, hogy kényelmes, naná, hogy tágas, annyi gombbal, amennyit cérnagyár még nem látott.
A Daihatsu Sirion megegyezik a Subaru Justyval, érdekes, hogy Európában pont ez utóbbiból nincs összkerekes. A Sirionból viszont van!
Annyira biztonságos, hogy legszívesebben a falnak mennék tőle. Vele.
Két Nissan crossover. A legnagyobb baj velük a besorolásuk. Nagyok, olcsó(bba)k.