Szinte RX8-ban éreztem magam

Teszt: Isuzu D-Max LS nyújtott kabin - 2014.

2014.10.26. 06:55

Adatlap Isuzu D-Max LS King Cab - 2014

  • 2499 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 163 LE @ 3600 rpm
  • 400 Nm @ 1200 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.5 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • 6 090 000 Ft

Versenytársak

Amikor kiderült, hogy az Isuzu elkezdi forgalmazni a D-Max nyújtott kabinos verzióját, izgatott lettem. Hiszen ez nálunk eléggé ritka, de ez érthető is.

Sokan csak dísznek veszik a pickupot, így jó, ha többé-kevésbé teljes értékű személyautónak lehet használni, a raktér másodlagos. Van a másik verzió, hogy egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a több autót, így a munka mellett családi autóként is működnie kell; így lopakodott be szép lassan az isofix a platós autók világába is.

De azért akadnak még, akik csak dolgoznának vele. Én is, amikor szállítok, ritkán utazom társaságban így bőven elég a két ülés. Annál fontosabb a nagy raktér. Pont ilyen célokra készülnek a King Cab (Isuzunál nyújtott fülkés) fülkés pickupok. Ebben kicsit nagyobb a fülke, és és vész esetén le lehet hajtani két kis szivacsot, amire hátul a két áldozat ülhet. Hosszú távon kínszenvedés, de hirtelen jött rövid utakra megfelel.

Kis fülkehatározó

Single Cab: szimpla kabinos. Az európai stílusú pickupoknál és teherautóknál ez a két-három személyes változat, amikor egy sorban van 1+1 illetve 1+2 személyes ülés.

King Cab: más néven extended, extra vagy super cab, magyarul nyújtott kabinos verzió. A nyújtást a szimpla kabinoshoz képest kell érteni. Ekkor van ugyan hátsó ülés, de mint a D-maxnál is látható, erősen feltételes módban. A Navarát lehet például rendelni ülés nélkül is.

Crew Cab, duplakabinos verzió. A pickupoknál már többé-kevésbé rendes háromszemélyes ülés van a hátsó sorban. A kisteherautóknál előfordulnak egész elvadult dolgok is, a korábban megénekelt LT például hétszemélyes volt, elől 1+2, hátul 4 személy ülhetett, bár azt nem kívánom senkinek.

Cserébe a plató jó 20 centivel hosszabb. Jól jött, amikor a rendezvénysátrat kellett betenni, ami összehajtva éppen, hogy felfér hosszába egy normál másfél méter körüli raktérre, itt viszont könnyedén elvolt. Vagy jó példa a nálunk vendégeskedő Kőváry Barna-féle modell, aminél végképp szükségtelen a hátsó pad, viszont így a pótkeréktartó állvány/tárolódoboz mögött még rengeteg hely akadt.

   Isuzu D-max Nissan Navara
Platóméret      
Hossz (mm) 1795 1861
Teljes szélesség (mm) 1530 1560
Szélesség a kerékdoboknál (mm) 1120 1130
Falmagasság (mm) 465 457
Teherbírás (kg) 1034 910
        
Külső méretek      
Hossz (mm) 5295 5222
Magasság (mm) 1790 1773
Szélesség (mm) 1860 1848
Tengelytáv (mm) 3095 3200
Első terepszög (fok) 30 30
Hátsó terepszög (fok) 29,2 26
Szabad hasmagasság (mm) 235 228

A hátul ülők is hárompontos övet és kibillenthető ablakot kapnak. Meg hátra nyíló ajtót, ennek és a B oszlop hiányának jóvoltából igen könnyű beszállni hátra. Cserébe az utasok akkora ajtózsebet kaptak, hogy simán elnyel egy másfeles palackot, vagy kettőt. Az üléspadok felhajthatók, és ekkor egész nagy zárt rakodóteret kapunk, ha nem is sík padlón.

A korábban említett terepre felkészített modell élő példa, miért nem jó fennhagyni a terepgumit a mindennapokban. A D-max kiváló fogyasztásáról legendák keringenek a szerkesztőségben, de ezzel gyakorlatilag nem lehetett 9,5 liter alá menni. Bónuszként 40 km/h-tól megjött a hangja is, olyan klasszikus Nivás bütykösgumis, rádiót nem nagyon lehetett hallgatni, pedig amúgy halk kocsi lenne. Az emberek tekintetét látva kívül is elég jól hallható volt. A másik ok, hogy kicsit drága játék ilyen gumikat az aszfalton koptatni.

Jelenleg az Isuzun kívül a Nissan forgalmaz ilyen felépítménnyel pickupot. Náluk lehagyhatjuk a hátsó üléseket, de ettől nem lesz olcsóbb. Csak a 140 lóerős motorral lehet rendelni, az alapváltozat 6,15 millió nettó forintba kerül. Ehhez képest az Isuzu a 163 lóerős dízellel, alapváltozatban 5,34 millióba kerül. Igaz a Navarrához képest ebben még nem elektromosan állítható a tükör, és csak acélfelniket kapunk, de már van klíma, központi zár, rádió, miegymás. Viszont egy szinttel feljebb már mindent megkapunk, és még mindíg csak nettó 6,09 millió forintnál járunk listaáron, szóval ár/értékben nyer a D-Max, bár a Navarának valamivel nagyobb a platója.

Totalcar értékelés - Isuzu D-Max LS King Cab - 2014

Ár/érték arányban veri a konkurenciát, igaz nincsenek sokan. Kényelmes, gyors, keveset fogyaszt.

Népítélet - Isuzu D-Max

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.