Utcára engedik a németek az önvezérlő kamiont?
A Daimlernél nem viccelnek: azt már tavaly elmondták, hogy komoly terveik vannak az autonóm közlekedésre alkalmas teherautók, kamionok szegmensében. Most pedig arra várnak, hogy Németországban engedély kapjanak a közúti tesztelésre. Azt mondják, amint az megvan, rögtön kezdenek is.
Kezdetben persze csak részben önálló járművekről lenne szó. Hogy ez pontosan mit takar, azt nem tudni, de vélhetően a tesztelés fázisában még mindenképpen bent kell ülnie a vezetőfülkében egy sofőrnek is, aki a rendszer hibája vagy bizonytalansága esetén bele tud nyúlni a kezelőszervekbe, ezzel megelőzve a balesetveszélyt.
A Daimler egyébként nem mozog már teljesen idegenül ebben a közegben. Néhány hónapja mutatták be a Freightliner Inspiration nevet viselő tanulmányt, amely először a németországi Papenburg tesztpályáján tett meg 16 ezer kilométert, majd az Egyesült Államokban, Nevadában közutakra is engedélyt kapott. Ahhoz, hogy egy ilyen koncepció működőképes legyen, szükség van egy rakás kamerára és persze radarokra is. Így elvileg a forgalom ritmusához igazodva tud sofőr nélkül is közlekedni a jármű.
A Daimler által elkezdett Mercedes-Benz Future Truck program célja nem más, mint hogy 2025-re kereskedelmi forgalomban is elérhetővé tegye önvezérlő teherautóit. Ebben lehet kulcsszerepe a németországi közúti tesztelésnek, ami Stuttgart környékén indulhat meg, ha megkapják az engedélyt.