2014.07.06. 18:40

Az önmagukat vezető személyautókról egyre csak érkeznek a hírek - a Nissan már négy éven belül sorozatgyártásba vinné a megoldást, de többek közt a Hyundai is megmutatta már, hol tartanak ezen a területen. A teherautóknál eddig nem igazán lehetett autonóm közlekedésre alkalmas modellekről hallani, de a Daimler most változtatna ezen.

A Mercedes-Benz Future Truck 2025 elnevezésű projekt lehetővé tenné, hogy a kamionok 90 km/h-s sebességig emberi beavatkozás nélkül tudjanak közlekedni. A négy radarszenzor és két kamera segítségével a teherautók saját sávjukban tudnak maradni, képesek a forgalom ritmusához igazodni és szükség esetén akár fékezni is. Újdonság, hogy az útviszonyok függvényében a lehető leggazdaságosabb útvonalat is megválasztják, sávot váltani, vagy előzni azonban nem tudnak.

Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler vezetőségi tagja úgy véli, ezek a megoldások forradalmasíthatják a közúti szállítmányozást, és mindenki számára kedvező változásokat hoznak. Tény, hogy a kamionsofőrök túlhajszoltságának csökkentése, az elalvásos balesetek számának visszaszorítása nagy mértékben hozzájárulhat a biztonságosabb közlekedéshez. Ehhez persze megbízhatóan működő autonóm rendszerekre van szükség.

Ahogy a projekt neve is mutatja, a Daimler 2025-ben kezdené meg az önvezérlő teherautók forgalmazását.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.