Az elektromos Citroën Ami egy mopedautó. 425-485 kilós az akkumulátor méretétől függően, nyolc lóerős motor hajtja elől, és tizennégy éven felüliek már vezethetik bizonyos európai országokban, mivel végsebessége 50 km/h alatt marad. Ám lassan is lehet látványosat borulni.
A mindig különleges monacói verseny Hotel Mirabeau-ról elnevezett, egyébként lefelé vezető dupla hajtűkanyarjában még a Forma-1-es autókkal is érdemes taktikusan lassítani, hisz trükkös jellege miatt baleseti gócpont. Valaki úgy látta, hogy a Citroën Ami alacsony súlypontja miatt itt sem kerülhet bajba, ami felfelé igaz is.
Lejtmenetben viszont más a baba fekvése, így az Ami néhány sikeres kör után pontosan azt tette, amit egy virsligumikon guruló műanyagdoboztól elvárhat az ember egy éles balkanyarban.
A teljesen szimmetrikus ABS-elemekekből, vagyis jó ütésállósággal és rugalmassággal rendelkező akrilnitril-butadién-sztirol műanyagból készített Citroën mopedautó látszólag jól vizsgázott, hiszen hiába kapott nagy ütést a teteje a gyalogosokat védő oszloptól, az utascella sérülés nélkül megúszta. Hogy a monacói hatóságok mit szóltak a rázós kalandhoz, kitalálhatjuk.