Ma is tanultam valamit: Renault R5 Turbo
Rohantok, rohanunk, kávé mellett, buszra várva pörögnek a hírek. A totalcaros "Ma is tanultam valamit" cikkeket gyorsan fogyasztható formátumnak szánjuk, amik mentesek a hasonlatoktól, körmondatoktól és egyéb időrabló ármányoktól. Nem kell izgulni, ezek nem válnak az ún. mondatokból álló cikkek kárára.
- Városi kisautótól szokatlanul: a motor középen, a hajtás hátul
- Az alapmotor fantázianeve Cléon-Fonte, amiből a Cléon a gyártás helyét, a Fonte pedig az öntöttvas mivoltot jelenti
- A Maxi Superproduction versenyváltozat F1-es turbótechnológiával, és vízbefecskendezéssel (a'la BMW M4 GTS) karcolta a 380 lóerőt
- Az első turbós, ami nyer Monte-Carlóban
- Korlátozott darabszám: a Turbo 1-ből 1820, a Turbo 2-ből 3167 példány készült
- Nem maradt örökösök nélkül: 1998-ban a Clio V6 az alapkoncepciót vitte tovább, a 2022-es elektromos R5 tanulmány pedig a formát és a nevet
Az előző részért katt ide!