Ez történne, ha a BMW visszahozná a Triumphot?
Amikor a BMW a Minit leszámítva megszabadult szinte az összes a Roverrel együtt megvásárolt brit márkájáról, a Triumph valamiért nem került a kínaiakhoz. Erre most itt a brit dizájnstúdió, a Makkina TR25-ös koncepciója, ami nem jöhett volna létre a BMW áldása nélkül.
A Triumph autógyártóként száz éves lenne idén, a Makkina huszonöt éve dolgozik az autóiparnak, a Triumph TR2 ‘Jabbeke’ hetven éve döntött sebességrekordot Belgiumban, a BMW i3-at pedig tavaly augusztus óta nem gyártják. Viszont addig készült belőle negyedmillió, úgyhogy nyugodtan lehet játszani a platformmal.
Mivel sokan kérdeztétek, ez a Triumph TR2. Egy apró kétüléses, melyet 1953-ban rajtolva mindössze két évig gyártottak.
1953-ban az észak-belga Jabekke városában tartott versenyen egy előszériás, valamint a végsebességre optimalizált TR2-vel 124.889 mph-t, vagyis majdnem 201 km/h-t ért el egy Ken Richardson nevű bátor ember. Így festett a szituáció:
A Makkinát ezzel szemben 1998-ban alapította Michael Ani Londonban, ám az autóiparnak dolgozó stúdió eddig végig a háttérben maradt, hiszen huszonöt év után a Triumph TR25 az első koncepciójuk, amit a világ elé tárnak.
Kellett ehhez a BMW áldása is, mivel a márkanév továbbra is a bajorok tulajdona. A Makkina nem volt hát rest, és a 181 lóerős i3S platformját használta az együléses elektromos speedster alapjaként. A végeredmény önmagárért beszél, és rávilágít arra, mennyi egyedi lehetőséget rejtenek ezek a moduláris BEV-rendszerek.
Már csak az a kérdés, hogy a BMW-nek lehet-e bármilyen terve a Triumph márkanévvel, vagy végleg meghagyja azt a motorosoknak? A százéves évfordulót egyébként a Triumph 10/20-tól számítjuk, ami Harry Ricardo 1,4-es motorjával jött ki 1923-ban. Igen, az a Ricardo, ami ma a McLaren motorjait is gyártja.