Ezért nem raksz Porsche 962 motort egy Ford Sierra orrába
Hülye angolok, angol hülyék - hangzott el a Gyalog galopp magyar verziójában a franciáktól. Nos, a C-csoportos Porsche 962 léghűtéses motorját egy Ford Sierra versenyautó orrába tömő brit csapat ismeretében ezzel ma is nehéz lenne vitatkozni. Ugyanis voltak gondok 1989-ben.
Ez a Twitteren jött szembe, és nem bírok magammal. A Porsche 962-t Norbert Singer tervezte, 1984 és 1994 között pedig különböző evolúciós formákban rengeteg győzelmet szerzett a márkának mind gyári, mind privát versenyautóként. A 3,2-es turbómotort 1985 közepén vezették be az amerikai IMSA szériában, itt pedig a 700 lóerős verziójáról van szó, KKK turbóval a léghűtés mellé.
Hogy szemléltessem, mi volt a baj a Sierra-ötlettel, így néz ki ez a hathengeres turbómotor a Porsche 962-ben:
Rod Birley és Shawn Herrington elmondása szerint úgy alakult a dolog, hogy a Ford-specialista Gartrac csinált egy Sierra karosszériát, Birley és Terry Nicholls pedig belefaragták a 3,2-es Porsche turbót a '89-es évadra.
A probléma a léghűtéssel volt, mert bár 700 lóerőtől az autó tudta akár a 290 km/h-t is az egyenesekben, a hűtőventilátor annyi felhajtóerőt generált az orrban, hogy instabillá vált a Sierra, amiből lett is egy nagy baleset Oulton Parkban. A Ford egyszerűen lerepült a pályáról.
Sokba is került a Porsche motor fejlesztése, így végül eladták, a versenyautójukba pedig egy 600 lóerős Pontiac V8 került. Mindenkinek jobb volt ez így.