2023.10.15. 09:17

A texasi tuner John Hennessey hullámzó karrierje végül oda vezetett, hogy a Hennessey Performance sikeresen gyárt szupersportautókat is, szokás szerint duplaturbós V8-cakkal. Szép dolog a középmotoros felépítés 1,817 lóerővel, de mi a helyzet a jól bevált kompresszoros motorokkal? A Mad Max már smafu? Nem, a Mad Max hangulata természetesen örök, főleg Texasban.

Hennessey 1000-HP EXORCIST Camaro ZL1 ‘Final Edition’ (1)
Hennessey 1000-HP EXORCIST Camaro ZL1 ‘Final Edition’

Mi történik, ha a gyárilag 650 lóerőt és 881 Nm nyomatékot ajánló Camaro ZL1-et kezelésbe veszi a Hennessey csapata, méghozzá úgy, hogy létrejön a 350 km/h-ra képes, ezer lóerős Exorcist Final Edition? Mielőtt ebbe mélyebben belemennék, felhívnám a figyelmeteket arra, hogy nemrég vezettünk egy szintén ezer lóerős és 350 km/h-ra képes autót, ami ráadásul narancssárga és Lamborghini is, mégsem olvastátok rongyossá a cikket. Itt van hát a remek alkalom.

Ami Hennessey-t illeti, az ő szupersportautós ajánlata a Venom F5. Ritka, ám a csúcsra húzott, immár kifutó szériás Camaro szintén nem lesz sűrű látvány, hiszen csak 57-et gyártanak belőle a Camaro márkanév eddigi 57 éve előtt tisztelegve.

Megduplázni a gyári teljesítményt nem könnyű feladat, ám nem is lehetetlen egy 6,2 literes nyomórudas V8-assal. Több levegő áramlik a nagyobb kompresszorba, a durvább üzemanyagpumpának és injektoroknak hála bőséges üzemanyagmennyiséggel együtt. Síkolt hengerfej, agresszív vezérműtengely, erősebb szelepek és vezérlés, nagyobb töltőlevegő hűtő és vidámabb kipufogórendszer. A vége meg ez:

A helyzet az, hogy ilyen teljesítménymutatókat manapság már el lehet érni három-négy villanymotorral és egy elég fejlett inverterrel is. Az érzés persze nem ugyanaz, ám a Dodge izomautóinak jövője így is elektromos. Bár a Mustang még tartja magát, a Camaro hetedik generációjáról egyelőre túl keveset tudunk.

Az ellenben biztos, hogy a hatodik generációnak ez a csúcsa. Az Exorcist Final Edition százra pattan 2,1 másodperc alatt, a negyed mérföldet pedig 9,57 másodperc alatt futja. És most bővebben a hangjáról is:

Ha már General Motors, szerintem ennek több értelme van, mint az elektromos Hummernek. Ha pedig úgy látod, ez mégis csak túlzás, emlékezz, hogy csak 57-et gyárt belőle Hennessey bácsi, Texas pedig nagy. Nagyon nagy. Majdnem akkora, mint a kompresszor ezen a Small Block V8-on.