- Magazin
- Gumipor
- chevrolet corvette
- corvette
- corvette zr1
- nürburgring
- gm
- general motors
- corvette c8
- v8
Nagymama, miért olyan nagy a szárnyad?
A középmotoros Corvette C8-ból létezik normál és pályára hangolt Z06 verzió is, ám mindenki tudja, hogy a ZR1 lesz a csúcsok csúcsa, hiszen pont azért került hátra a motor, mert az előző ZR1-nél többet orrmotoros platform nem tudott volna az aszfaltra rakni. Aztán újdonságként jön majd a hibrid Corvette Zora is, úgy ezer lóerővel.
Ha érdekel, milyen egy ezer lóerős, középmotoros hibrid szupersportautó, a friss és teljesen exkluzív Lamborghini Revuelto tesztünket ajánlom, tele jó képpel.
A Nürburgrinre évente többször is felengedik a különböző autógyártókat, hivatalosan zárt tesztnapok keretein belül. Sokaknak fejlesztési központja is van a pálya mellett, hogy ezekben a körökben a maximumot hozhassák ki a Nordschleifén töltött értékes órákból. A körrekordok sem maguktól születnek, a legutóbbi validálási bulin pedig feltűnt a General Motors is, méghozzá gyári rendszámos Corvette ZR1 prototípusokkal.
Az iparági pletykák szerint az új ZR1-nek 850 lóerő lapul majd a közepén, köszönhetően egy duplaturbós V8-as hajtásláncnak a nyolcsebességes duplakuplungos váltóval.
Más kérdés, hogy újdonságként nem ez lesz a Corvette-család csúcsmodellje, hiszen készül már az összkerékhajtású, hibrid V8-as Zora is, a technológia ismeretében ezer lóerős becsült teljesítménnyel. Addig viszont itt az ZR1 prototípusa, viszonylag kevés álcázással a G-osztály, az A110 és egyéb jövőbeli csodák között a Nürburgringen.
Nagy szárny és az első tengely felett is agresszívabb aerodinamikai csomag, valamint a kötelező zajcsökkentő kipufogóvégek. Kérdés, hogy Európában egyáltalán árulják-e majd, vagy itt csak a Zora rúghat labdába, mint extrém amerikai szupersportautó.