A kanadai Montrealban játszódott le a hét eddigi legjópofább autós híre. Egy helyi srác dobott össze egy nagy halom havat, majd majd faragta ki belőle ezt a könnyen hó fedte autónak látszó formát. Állítólag csak kreatívkodni akart, de annyira jól sikerült az alkotás, hogy a rendőrök később ki is szálltak, hogy megbírságolják az autót. Az akadálytalan hóeltakarítás miatt, a helyi törvények szerint tilos az úton parkolni.
A rendőrök vették a poént, és hagytak egy cetlit a szélvédőn, rajta egy felirattal: "Feldobtad az esténket! Hahahaha :)"
(Több kép a Buzzfeeden)
2025-re minden márkája összes személyautójából és kisteherautójából készít majd elektromos változatot is a PSA, jelentette be tegnap egy konferencián a cégcsoport vezetője, Carlos Tavares. Az Peugeot, Citroen, Opel és Vauxhall, illetve a DS márkákat tömörítő francia óriás ezen kívül az Egyesült Államok piacára való visszatérésen is gőzerővel dolgozik, de Tavares erről egyelőre csak annyit árult el, hogy egy jövőbeli Opel modell lehet az első a tengeren túlon. A PSA amúgy hat év alatt összesen 124 új modellt tervez bemutatni világszerte, melyek közül 40 lesz elektromos hajtású. Tavares kijelentette, a PSA nem a legnagyobb autógyártó kíván lenni, hanem a leghatékonyabb. (Autonews)
Tegnap megkezdődött T. Klára Petra pere egy budapesti bíróságon, aki a vád szerint 2016. őszén kokain hatása alatt halálra gázolt egy idős embert Zuglóban. Az eset a Füredi út és az Álmos vezér útja kereszteződésében történt, ahol T. Petra nem vette észre a járdáról lelépő 85 éves gyalogost, akit fékezés nélkül, óránkénti 55-60 kilométeres sebességgel elütött. A vádlott a baleset után lassítás és megállás nélkül elhagyta a helyszínt, kozmetikai kezelésre ment. Az ügyészség a nőt egy korábbi, nem balesettel végződött esete miatt bódult állapotban elkövetett járművezetés vétségével, a zuglói gázolás miatt pedig halált okozó, bódult állapotban elkövetett járművezetés bűntettével, valamint segítségnyújtás elmulasztásának bűntettével vádolja, és végrehajtandó börtönbüntetés kiszabását indítványozza. (MTI)
Egészen izgalmas dolgok zajlottak tegnap a magyar médiában. Miután Gáspár Győző lányát, Evelint másodfokon két év próbaidőre bocsátotta a bíróság amiért 2016-ban lekapcsolták a salgótarjáni rendőrök, mert hamis német próbarendszámot viselő autóval közlekedett. A vád közokirat-hamisítás, illetve egyedi azonosító meghamisításának bűntette volt, és az elsőfokú ítélet súlyosbításával zárult az ügy. Evelin és ügyvédje tegnap a TV2-ben meséltek a részletekről, nagyon érdemes megnézni a beszélgetést. A piros karakterekből álló német pérendszámmal kapcsolatos csalásokról néhány éve én is több cikket írtam. Ezeket a rendszámokat és kísérődokumentumaikat szabadon adták-vették egy időben a Racing-bazáron. (24.hu, TV2)
Zsinórban kilencedik éve hasítanak a Mercedes eladásai, tavaly 2,3 millió autót adott el a luxusgyártó. Ez 9,9%-os növekedés 2016-hoz képest, de a gyártó további javulásra számíthat, ugyanis bemutatja az új kompakt szériáját, az A osztályt. Ez, és a platformjára épülő modellek adják a márka eladásainak negyedét. Az AMG is leszállított 131 ezer autót, a történetében először lépte át a 100 ezres darabszámot. Nem sokkal marad le a BMW sem, valamivel több mint 2 millió autót adott el, ami 4,2%-os növekedés az előző évhez képest. A prémiumtrió versengésében most éppen az Audi a harmadik, 1,87 millió eladással. Tisztán látszik, hogy Kína a prémiumgyártók legnagyobb piaca, a Mercedes például minden negyedik autóját itt adta el.
Well poor Ted had an experience today driving back from Eden. He had a visitor on his car. I would have jumped out the...
Közzétette: Nolans Auto Parts & Industrial Supplies – 2018. január 9.
A novemberi 7-es BMW-s vírusvideó után újra dobott egy BMW-szerelős videót Arthur Tussik. Az orosz szerelő most egy vadkáros X5-ösnek esett neki, hogy a márkaszervizek, de még a félprofi szerelőműhelyek is csak borzongva nézik. Bár a 7-es BMW-s munkánál lényegesen könnyebb dolga volt, komplett elemcsere megint nem volt sok: Tussik kalapált, húzott, pótolt, mindegy, hogy hullámos tetővonal vagy deformált hossztartó kerül elé.
Tavaly 519 ezer használt autó helyeztek forgalomba Romániában, csaknem 75 százalékkal többet, mint az előző évben. A forgalomba helyezések száma azért ugrott meg ilyen látványosan, mert a bukaresti kormány februárban eltörölte a környezetszennyezési adót, így a honosítás sokkal olcsóbbá vált. A kabinet valamilyen formában vissza akarja vezetni az adót, de a környezetvédelmi minisztérium még nem tette közzé az erről szóló tervezetet. A használt gépkocsik mellett 10,7 százalékkal, 105 083-ra nőtt a forgalomba helyezett új autók száma. Ezek közül a legtöbb, csaknem 30 ezer Dacia volt, amely továbbra is piacvezető. (MTI)
Az Egyesült Államok hét tagállamában indítaná el a General Motors teljesen önvezető autókra épülő taxiszolgáltatását a jövő évben és ehhez az NHTSA, vagyis a közlekedési hatóság jóváhagyását kéri. A Chevrolet Bolt (nálunk Opel Ampera-e) villanyautó átalakított változatában egyáltalán nincs kormánykerék és pedálok, vagyis a Cruise AV emberi beavatkozás nélkül végzi feladatát a rászerelt tizenhat kamera és huszonegy radarfej segítségével. A GM egyelőre Arizonában, Kaliforniában és Michiganben végez közúti teszteket az autóval, melyet később New York utcáin is láthat majd a közönség, mielőtt a szolgáltatás elindul. (Autonews)
Dolgozóinak harmadát elbocsátja a Vauxhall, vagyis az Opel, most már a PSA-konszernhez tartozó almárkája. A brit piacra helyben gyártott és átcímkézett, jobbkormányos Opel-típusok eladásai zuhanórepülésben vannak és a cég új igazgatója Stephen Norman azt a feladatot kapta a francia tulajdonostól, hogy tegye ismét profitábilissá a Vauxhallt. Az új vezető szerint a márka jövője erősen függ szigetországbeli eladások alakulásától. (Autonews)
Az Euronews közölte ezt a videót tegnap Fichtelbergből. A sípályáiról ismert szászországi faluban kaptak jégpáncélt a természettől ezek az autók, aminek kialakulásához állítólag a hóesés és a hideg mellé elég volt a tartósan erős szél. A hírcsatorna honlapján azt írják, a jelenség a helyieknek is új, és amellett, hogy mindenki rácsodálkozott, az érintett autósok azért paráznak, árt-e a jég az autójuknak.
(Euronews)
Nem jött el a világbéke, nem pörgettük be az első fúziós erőművet, még csak a klímaváltozást sem orvosoltuk, de egy kicsit mégis jobb hely lett a bolygó: már tudjuk, hogyan kell nyolc órán át driftelni egy M5-ös BMW-vel. Hát menet közben tankolva egy fellocsolt körpályán. És azt hogyan? Hát így:
Ha valaki ne jött volna rá, a driftelés új világrekordja látható a videón. Még soha senki sem driftelt megállás nélkül nyolc órán át, aztán jött a BMW-s kísérlet. A korábbi csúcsot nem kevéssel fejelték túl: 164 kilométerről 374-re nőtt a rekord. Mondjanak bármit, a tankolást ki lehetett volna váltani egy nagyobb másod tankkal, bár úgy meg nehéz lett volna összevágni egy virális videót.
A BMW közzétett egy videót, amin az látszik, hogy drift közben tankolnak meg egy M5-öst. Valamiféle rekordról van szó, ha tippelni kéne, akkor a leghosszabb meg nem szakított driftre készülnek. Ez most fontos a BMW-nek, hiszen összkerekes lett az M5, ami a hithű BMW-sek szerint megöli a játékosságot, viszont egy ilyen rekord bizonyítaná az ellenkezőjét és jól megmutatja a kapcsolható első hajtás képességeit. Amellett, hogy borzasztó felesleges mutatványról van szó, a menet közbeni tankolás elég látványos, főleg, hogy az üzemanyagot szállító M5-ös is driftelve közelíti meg a rekorder-autót. Mellesleg sokat elmond a csúszás hosszáról, hogy az autót meg kell tankolni közben, igaz, az látszik a felvételen, hogy egy kisebb térfogatú, biztonsági tankot építettek be. 56-60 liter üzemanyagot nyomnak át mindössze 15 másodperc alatt, vagyis már csak a menet közbeni gumicserét kell feltalálni a korlátlan drifteléshez. Az látszik, hogy egy locsolt felületen megy az autó, vagyis a gumi nagyon lassan kopik, viszont az is érdekes, hogy a pilóta hogy bírja a folyamatos körbe-körbe csúszást. Akárhogy is: a videó végén látható dátum alapján ma minden kiderül.
A tegnapi nap legnagyobb híre egyértelműen a Mercedes G osztály terepjáró legújabb változatának kiszivárgó fotói voltak. A külső nem sokat változott, hiszen a legtöbb vásárló a kitartóan szögletes, maszkulin forma miatt szereti a G-t. Hogy a mechanika mit tartogat, az csak január közepén derül ki, viszont itt egy rövid promóvideó arról, hogy a G hogy küzdi le a Schöckl hegyen található ösvényt. Amióta gyártják az autót, minden modellt itt tesztelnek, egyszer meg is látogattuk.
A tervezettnél lényegesen kevesebb járművet adott el tavaly a Hyundai Motor és a hozzá tartozó Kia Motors. A két márka összesített eladási adata 7,25 millió lett, ami jócskán elmarad a múlt évre tervezett 8,25 milliótól. A Hyundai Motor a tervezett 5,08 millió helyett 4,5 millió, a Kia Motors pedig az előirányzott 3,17 millió helyett 2,75 millió járművet értékesített.
A Hyundai és a Kia eladásai már harmadik éve elmaradnak a tervezettől. Ennek egyik fő oka, hogy fontos felvevő piacain, Kínában és az Egyesült Államokban változik a közízlés, az autótulajdonosok egyre inkább a SUV-okat (városi terepjárókat) keresik és kevésbé a szedánokat. A tavalyi eladásokat politikai fejlemények is befolyásolták. Az Egyesült Államok májusban - a kínai tiltakozás ellenére - hadrendbe állította a közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták ellen védelmet nyújtó, mozgatható hadszíntéri rakétavédelmi rendszer (THAAD) Dél-Koreában. Kínában a vásárlók bojkottal büntették emiatt a dél-koreai autógyárakat. A két ország közötti viszony azonban rendeződött az utóbbi időszakban. (MTI)
Az előző év azonos időszakához képest 11 százalékkal több, 10 832 személyautót helyeztek forgalomba 2017 decemberében, tavaly az egész évben pedig 20,4 százalékos volt az újautó-piac növekedése 2016-hoz képest, így összesen 116 ezer 265 példány került a forgalomba. A márkák versenyében a Suzuki áll az élen, 15161 autóval, a második helyen a Ford 11372-vel, a harmadik pedig a Skoda, 10523 példánnyal. (MTI)
Az összes július vége és december vége közt, az észak-amerikai piacra gyártott Maserati Ghiblit és Quattroportét visszahívják az olaszok, mert egy hazai beszállítótól származó benzincső hibája tüzet okozhat. A több mint 1400 érintett autó jelentős részét még át sem adták, így a tulajdonosok eleve csak a hibás alkatrész cseréje után kapják majd meg őket. Nem a Maserati az első luxusgyártó, amely sok autót rendel vissza javításra az Egyesült Államokban, miután a brit Aston Martin ötezer autót hív műhelybe egy hibás elektromos vezeték miatt. (Autonews)
Forrás: www.classicargarage.com
Tűz pusztított szilveszter este az észak-angliai Liverpool egyik parkolóházában. A rendőrség közlése szerint a kikötői dokkok övezetében lévő, 1600 autót befogadni képes Kings Dock utcai parkolóházban minden ott lévő jármű megsemmisült, s a tulajdonosoknak nem maradt más, mint felvenni a kapcsolatot a biztosító társaságokkal. A hatóságok szerint a tűzben senki sem sérült meg komolyabban, de az anyagi kár óriási.
A város Merseyside negyedének tűzoltó és mentőszolgálata arról számolt be, hogy az első vizsgálataik szerint az egyik autóban véletlenül felcsapó lángok terjedtek át az épületben parkoló összes többi járműre. A liverpooli városi tanács befogadóközpontot nyitott azok számára, akik a tűz miatt nem tudtak szilveszter éjjel hazajutni. (MTI)
Teljen el mindenki szíve melegséggel, a Henessy nevű amerikai tuningcég a leggyorsabb karácsonyfával ünnepel. Ehhez elkértek egy gyárilag szélesített Dodge Challenger Hellcatet, amiben minden megvan a tempóhoz, a 6,2 literes V8-ast egy kompresszor tölti, így 707 lóerős. Az akciót maga a tuning-pápa, John Henessy vezeti fel, az autó pedig még a bombabiztosan lerögzített karácsonyfával a tetején is eléri a 280 km/órát. De inkább nézzék meg videón:
Hiába a brutális, száz százalékos adó az új autókra, az Indonézia csücskében található törpeállamban úgy fest, bármikor össze lehet szedni 122 Lamborghinit egy közös csapatásra. Most az új Urus bemutatója alkalmával jöttek össze a szingapúri lambósok.
Rengeteg pozitív változást hoz az új év a fizetős utakon. Az e-matricás rendszer tervezett változásai szerint az autópályák fizetős szakaszára felhajtás után is lehetne e-matricát vásárolni, hosszabbodna a pótdíj-befizetés határideje, bővülne a nagycsaládosokat érintő úthasználati kedvezmény, valamint csökkennének az autósok költségei és adminisztrációs terhei.
Az előterjesztő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) honlapján kedden közzétett dokumentum szerint az útdíj-használati jogosultságot a díjköteles útra hajtást követő egy órán belül büntetés nélkül lehetne megvásárolni. A jogosulatlan úthasználatért kiszabott alap-pótdíj az eddigi 30 nap helyett csak 60 nap elteltével emelkedne, emellett csak különbözeti pótdíjat kellene fizetni, ha a jármű a rá vonatkozó díjkategóriához képest alacsonyabb díjkategóriába tartozó, érvényes jogosultsággal rendelkezik. A rendeletmódosító javaslat szerint egy évben többször, az eddigi 15 nap helyett 75 napig is kérhető lenne a pótdíj maximálása két alap-pótdíj vagy különbözeti pótdíj összegére, ha a jogosulatlan úthasználat és az első felszólítás kézhezvétele között eltelt időben kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettség keletkezett. Jelentős büntetés esetén az üzemeltető természetes személy kérelmére részletfizetés lenne engedélyezhető. A változás alapján egy rendszám naptári naponként egy pótdíjjal sújtható, és az éjfélnél kissé tovább tartó úthasználatra nem lehetne két büntetést kiszabni. Az üzemszünet idejét követő legalább 60 percig nem szabható ki pótdíj. A több mint 7 utas szállítására alkalmas járművek kedvezményét nemcsak a négy-, hanem a háromgyermekes családok is igényelhetnék, egyszerűsödne a jogosultság átírása például családon belüli átadás esetén, emellett megszűnhet az a gyakorlat, amely rendszámelírás esetén karakterenkénti díjfizetést ír elő. A tervezet szerint júniustól a motorosok kedvezményes havi matricát vehetnének. Az NFM keddi közleménye hangsúlyozza, hogy a javasolt változtatások kiiktatnák az adminisztratív buktatókat és többletköltségeket. Hozzátették, hogy a megyei matricák bevezetésével megjelent új felhasználók a tapasztalatok szerint gyakran ütköznek kisebb nehézségekbe. A jóhiszemű utazóknak kedvező változásokat az is segíti, hogy a pótdíjak hatékonyabb beszedésével terjed a jogkövető magatartás, így enyhébb elbírálás alá eshetnek a figyelmetlenségből vagy tájékozatlanságból fakadó hibák. (MTI)
A bontott légzsák és ennek elsütőszerkezete is közrejátszott egy halálos balesetben, az Egyesült Államokban, idén júliusban. Egy olyan Honda Civic vezetője húnyt el egy balesetben, melyről most kiderült, hogy nem az eredeti kormánylégzsák volt benne, de nem is az, melyet a világméretű Takata légzsákbotrány miatt szervezett visszahívási akciók során építenek be az érintett autókba. A 2004-es Honda esete nyomán az autógyártó mintegy százezer, már autóbontóban lévő Hondából szereltette ki a még bennük lévő elsütőszerkezeteket és felkérte a legnagyobb on-line aukciós oldalt (nyilván az eBay-t), hogy tiltsa le ezeknek az alkatrészeknek a kereskedelmét. (Autonews)
A Maserati több üzemében meghosszabbított, három-négyhetes zárvatartással ünneplik az alacsony vásárlói érdeklődést, így nemcsak a Ghiblit gyártó, Grugliascóban lévő üzem állt le december közepén és marad zárva január közepéig, de a Levante SUV-t gyártó Mirafiori üzem is éppen mától áll le a jövő hónap közepéig. Az előbbi gyártóegység tavaly három hétig volt zárva, az utóbbi viszont csak a hivatalos ünnepnapokon. A Fiat-Chrysler nem kommentálta a döntést, de a háttérben az olasz sport-luxusmodellek iránti, a vártnál alacsonyabb érdeklődés állhat. (Autonews)
Idén is elkészítette a legjobb motorokat felsoroló tízes listáját a WardsAuto. A szerkesztők 32 különböző motort vizsgáltak, ezek között voltak benzinesek, dízelek, de az elektromos és hibridautók hajtása is játszott. Német gyártó munkája ezúttal nem került a top 10-be, ott van viszont a Kia és a Jaguar. (autoguide)
A legjobb tízet nem rangsorolták, a teljes 2018-as lista tehát betűrendes:
Elérte a százezer eladott példány villanyos autók tekintetében a BMW. Igaz, nem csak a teljesen elektromos járműveket, hanem a hibrideket és plug-in hibrideket is egy kalap alá veszik a bajorok, ha számokról van szó. A jó eredményt főként az i3 és a 2-es Active Tourer plug-in hibrid nyugat-európai és amerikai népszerűségének köszönhetik. A százezredik átadott autó egy i3 volt, amelyet egy Észak-Rajna-Vesztfália tartományban élő, nyolcvanéves ügyfelük vehetett át. A bajorok célja 2025-re a duplázás, tehát a kétszázezer eladott villanyos BMW. (electrek)
Igen frekventált helyen nyit új kereskedést Angliában a Jaguar Land Rover. Sunbury-on-Thamesben, a településnél elhaladó M3-as autópálya mellett épül a szalon, amelyet így a becslések szerint naponta 72 ezer elhaladó autós láthat. A 15 méter magas épület mintegy 17 ezer négyzetméteres lesz, és bőven felszerelik villanytöltőkkel is. A létesítmény 2019 végére készülhet el. (autocar)
A hétvége hazai autós híre volt a mátrai merészek kudarca. Egy alfás pár nézte meg, milyen a sípálya a Kékesen, aztán a frissen ágyúzott hó hamar véget vetett a kalandnak. 30 ezer forintos bírság és egy ratrakos mentés lett a sztori vége. Egy nem is annyira ritka jelenség beszámolója az Agria Tv videóján:
Egy litván rendőrautó fedélzeti kamerája vette ezt a szürreális videót az északi ország egy autópályáján. A rajta látható bringás kábé 85 km/h-val teker egy nyergesvontató tökéletes szélárnyékában, egy enyhe fékezésre egy csúnya balesettől. Nem mindennapi mutatvány, már csak azért sem, mert ahogy a legtöbb országban, Litvániában is tilos autópályán biciklizni. Ott 20 és 40 euró között mozog a büntetés egy ilyenért, de a videón szereplő bringás a büntetlen múltja miatt állítólag megúszta 10 eurós bírsággal.
Sávot váltani kockázatos, ha az ember nem néz körbe. De három sávon átvágva besorolni egy kamion mögé, már akkor sem tűnhetett jó ötletnek, amikor először átvillant a sofőr agyán. Az Opel Astra mégis megérkezett, ám a pótkocsi takarása miatt nem látta, hogy több autó áll egy sorban. Hármat meg is tört, mire sikerült megállnia.
A Volkswagen-konszern újraszervezte megfelelőségi rendszerét, hogy így vegye elejét egy újabb, a két éve kirobbant dízelbotrányhoz hasonló ügynek. Kurt Michels, a cég új antikorrupciós vezetője úgy látja, hogy a botrány kirobbanásához részben az vezethetett, hogy a csoport különböző márkáihoz összesen huszonöt ilyen rendszer tartozik, melyek önállóan működnek, ezért ha az egyiknél kiderül, hogy egy autóalkatrész nem felel meg a kívánalmaknak, arról a többiek sokáig nem fognak értesülni, miközben ők is ugyanezt használják. Michaels szeretne véget vetni annak a cégkultúrának, amelyben az egyszerű munkavállaló nem meri bejelenteni, ha valamilyen etikátlanságot észlel. (Autonews)
Ha az európai autógyártók sorra települnek Kínába, felmerül a kérdés, hogy hová települnek a kínai gyártók? Az elektromos autóiról és buszairól ismert BYD válasza a kérdésre Marokkó. A Warren Buffet amerikai milliárdos által is támogatott márka új üzemet épít, ahol mindkét járműkategóriában készülnek majd elektromos modelljei. A Tangierbe tervezett üzemben akkumulátorokat is készítenek majd a világméretű terjeszkedésben lévő BYD autói számára. Ugyanerről a cégről még fontos tudni, hogy áprilisban Komáromban nyitotta meg európai buszgyárát, és a 20 millió euróból felhúzott gyárban évi 400 villanybuszt állíthatnak elő. (Autonews)
A magyar rendőrség év elejétől november végéig tartó időszakra vonatkozó összesítése szerint ha kis mértékben is, de csökkent a személyi sérüléssel végződő közlekedési balesetek száma az országban. Az összesen 15 ezer ilyen baleset mintegy 1,5 százalékkal marad el az előző év azonos időszakában rögzített számtól. A pozitív változás a halálós, súlyos és a könnyű sérüléses eseteknél is kimutatható, bár november végéig 551 ember halt meg az utakon, a tavalyi 549 után. (ORFK-OBB)