F1-autó kontra rögbicsapat - ki az erősebb?
Szép reggelt február 3-án, a Balázsok, Celerinák, Izraelek és Oszkárok napján. Esővel indul ez a szerda az ország nagy részén, de ez csak a kezdet: egész héten maradhat az eső. Ma 57 éve halt meg Charles Hardin Holley, vagy ahogy a világ megismerte: Buddy Holly. A rock and roll 22 évesen elvesztett úttörőjének csupán két év jutott a nagyszínpadból, ennyi idő alatt lett a műfaj halhatatlanja.
Cukor
- A Red Bullnál mindig is érezték, hogyan kell relatív olcsón nagyon sok emberhez eljuttatni a márkanevet. A vírusvideók mestere most a Bath Rugby rögbicsapatot küldte neki Daniel Ricciardo 800 lóerős forma-1-es autójának. Íme a produkció.
- Ha megnéznéd, milyen egy autópályafelüljárón szétrobbanó hótömeg, ez itt a te linked.
- Eközben a kanadai Cape Breton szigetén. Ki mondta, hogy a hókotráshoz összkerék kell és nagy hasmagasság? Valószínű sokan, de ezt a Pontiac Grand Prix-tulajt pont nem érdeklik az efféle kinyilatkoztatások.
Ha szerda, akkor...
Petrolicious. Ezúttal a Lotus Esprittel a főszerepben.
Autóipari hírsaláta
- Erősödött a német autópiac. Januárban tovább emelkedett az újonnan forgalomba állított autók száma Németországban. A német gépkocsiipari szövetség (VDA) kedden közölt adatai szerint 218 ezer autó került piacra, 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezek háromnegyede német gyártmány volt, az egyedüli szépséghiba az, hogy a német konszernek eladásai csak 2 százalékkal bővültek, míg a külföldi márkákból 6 százalékkal emelkedett az értékesítés. Külföldön 317 ezer autót adtak el a német gyárak, hat százalékkal kevesebbet, mint tavaly januárban, a termelés pedig 2 százalékkal 414 ezerre csökkent. A VDA ezt munkanap hatással magyarázza, és azt várja, hogy 2016 egészében mind az export, mind a termelés nő. (MTI)
- A Mazda a 2015-ös európai autópiac egyik legnagyobb növekedését produkálta: 21%-kal több autót adott el, mint 2014-ben. A vállalat 211 ezer autót értékesített, és harmadik éve nőtt 20%-ot meghaladó mértékben. Ugyanez elmondható a Mazda magyarországi tevékenységéről is; a cég 3%-os januári személyautó piaci részesedéssel kezdte az újévet, mely rekordértékűnek számít a márka hazai, 24 éves történetében. Az eladási számok itthon is 2012 óta töretlenül emelkednek: első évben több mint 70, második évben 50, tavaly pedig 20%-os növekedést mutatva az előző évihez képest. A Mazda Magyarországon, 2015-ben ismét meghaladta a 2%-os éves személyautó piaci részesedést. (Mazda)
- Hamarosan az autónk válhat idegenvezetőnkké az NNG és a PocketGuide legújabb fejlesztésének köszönhetően. Az autóiparban elsők közt kínál az NNG hangos városnéző funkcióval rendelkező, autókba épített navigációt, amihez egy magyar start-up segítségét vette igénybe a szintén magyar cég. Az app előre meghatározott útvonalakon hangos idegenvezetéssel kalauzolja végig a felhasználót. Az útba eső érdekes helyekről audió narráció érhető el, a sofőr tempójához, preferenciáihoz igazítva. Ez online szolgáltatásokkal is összekapcsolható, így az interneten keresztül akár rögtön belépőjegy is váltható az útba eső múzeumokba. (NNG)
WTCC
Igazak voltak a pletykák: Gabriele Tarquini a Ladához szerződött. Az exhondás olasz Hugo Valentével és Nick Catsburggal egy csapatban versenyez majd az idei túraautó-világbajnokságon. (hosszabbitas.hu)
Napi hihetetlen sztori
Kevés gyöngyszem terem a hazai autós blogszférában, de időnként találni ott valami ajánlásra méltót. Ilyen az USA Racing blog hétfői írása az 1953-as Grand Nationals sorozat (a Nascar elődje) legőrültebb reklámfogásáról, egy versenyautóba szíjazott rhesusmajomról, Jockóról, aki Tim Flock oldalán még futamot is nyert a Hickory Speedway-en.
Anno február 3.
- Ma lenne 68 éves a magyar motorsport egyik legsikeresebb versenyzője, Drapál János. A hetvenes években négy gyorsasági motoros világbajnoki versenyt nyert Drapál 1985. augusztus 11-én vesztette életét egy csehszlovák futamon. Csupán 37 éves volt. Nevét utca őrzi egykori lakhelyén, Pilisszentivánon, a finnországi Imatra motoros múzeum étkezdéjében pedig gulyást neveztek el róla.
- 1966-ban ezen a napon szállt le az első szonda a Hold felszínére. A Luna-9-es volt az első simán leszálló űreszköz, ami a Földön kívül landolt. Az Luna-program első nyolc szondájának is ez volt a küldetése, de azok leszállás helyett mind lezuhantak. A Luna-9-es sok hasznos infóval szolgált a szovjet űrtudósoknak. Kiderült például, hogy a Hold felszínét nem borítja a korábban sejtett vastag porréteg.
Tegnap a Totalcaron
- Mégis jön a Dacia kisautója? A Renault Indiára szabott apróságáról, a Kwidről van szó, aminek egy európaiasított változata kerülhet a Dacia kínálatába hamarosan.
- A hétüléses egyterűek használtpiacának egy sötét zugát világította be Stump Bandi tegnapi használttesztje. Íme, ezt tudja egy Chevrolet Orlando négyévesen.
- Megjelentek a Skoda régóta várt hétülésesének vázlatrajzai.
- Csikós "COTY" Zsoltit pedig elnyelte az Opel-központ.
Kerüld el a dugót!
Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
A nap képe
Egy kép, amely jól összefoglalja, miért volt nagyon durva a hetvenes évek autósportja. A képen Jackie Stewart hajt el Jackie Oliver lángoló BRM-je mellett. Az az égő roncs Oliver Jacky Ickx-szel történt ütközésekor került a jaramai pálya szélére. Mindketten túlélték, sőt, három héttel később már ott voltak a Monacói Nagydíj rajtjánál. A jaramai balesetről sok kép fennmaradt, a YouTube-on az ütközés is látható. Az már csak a korra jellemző extrém érdekesség, hogy a futamot nem állították le, az eloltott, majd füstölgő roncsok között végighajtotta a 90 kört a mezőny.