A német kormány nélkül vizsgálják a nagy német kartellgyanút
Szép reggelt az év 206. napján, július 25-én, a Kristófok, Jakabok, Daliborok és Jakusok neve napja a mai. Egyben a lehűlésé. A hét leghidegebb napja lesz ez a kedd széllel, esővel, legfeljebb 24 fokkal.
Az EB-ben vizsgálják a német kartellgyanút
Az EB versenyjogi főigazgatósága vizsgálja ki az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler szembeni kartellgyanút - jelentették be hétfőn Berlinben. A német szövetségi gazdasági minisztérium szóvivője, Tankja Alemany elmondta, minden esetben csak egy hatóság folytat vizsgálatot, és a német autógyártók esetében ez a brüsszeli EB, amely szoros együttműködésben dolgozik a német nemzeti versenyhatósággal. Mivel ezek a hatóságok függetlenek, a német kormány nem vesz részt a munkában - tette hozzá a gazdasági tárca szóvivője.
A berlini kormányszóvivői tájékoztatón valamennyi érintett tárca - a gazdasági mellett a közlekedési és a környezetvédelmi minisztérium - részéről jelezték, hogy a sajtóból értesültek az úgynevezett Ötök köre feltételezett kartellezésről. Hangsúlyozták, hogy Berlin a súlyos versenyjogsértés gyanújának haladéktalan és teljes körű kivizsgálását sürgeti. Ugyanezt követelik a gyártóknál működő munkavállalói érdekképviseletek a német ipar legnagyobb szakszervezetével, az IG Metallal együtt. (MTI)
A Der Spiegel hírmagazin hétvégén megjelent számában arról írt, hogy az öt gyártó a kilencvenes évek óta több mint 60 munkacsoportban, 200-nál is több munkatárs részvételével egyeztettek titokban technológiai és beszállítói ügyekről, és a gyártási költségekről. A botrány villámgyorsan dagadt óriásira, és bár éppen csak kirobbant, meglepően sok részlete ismert. Mindent, amit eddig tudni lehet a témában, itt gyűjtöttük össze:
Hírsaláta
- A villanyos formulaautózásért dobja a DTM-et a Mercedes. A túraautós műfaj európai csúcsa nagy bajban lesz, a Merci ugyanis azt mondja, a 2018-as szezon után lelép a sorozatból, amiben így csak az Audi és a BMW marad majd. A stuttgartiak szerint a Formula-E-ben tényleg releváns tapasztalatokat lehet szerezni a villanyhajtásról, ennél pedig nincs most fontosabb az autóiparban, muszáj váltaniuk. Nem véletlen, hogy az Audi és a BMW már korábban jelezték, hogy ők is mennek Formula-E-zni (igaz, ők maradnak a DTM-ben is), a Citroen, a Renault, a Mahindra és a Jaguar pedig már most is jelen vannak a villanyos formulaautó-szériában. (Index)
- 200 millió eurót invesztál lipcsei üzemébe a BMW. A beruházás a fényezőüzem bővítése mellett egyúttal a karosszériagyártás és a szerelőszalagok kapacitását is bővíti. Új munkahelyeket viszont nem hoz létre, mert elsősorban az automatizálás modernizálását és a BMW későbbi modellgenerációi gyártásának az előkészítését szolgálja. A BMW lipcsei telephelyén 5300 alkalmazott dolgozik. Az üzemben a BMW termékpalettájából hét modellt gyártanak, közöttük az i3 és i8 elektromos típusokat. Az üzem már évek óta kapacitása felső határánál termel. (MTI)
- Kiszámolták, mikor lesz maximumon az emberiség olajéhsége. A Goldman Sachs adott ki egy előrejelzést a témában. A kérdést a befektetési bank szerint két dolog dönti el: az alternatív hajtású autók terjedése, illetve hogy a feltörekvő gazdaságokban mennyivel növekszik az olaj iránti kereslet. Ezek alapján leghamarabb 2024-ben, legkésőbb 2030-ban tetőzhet az olajéhség. Bővebben a Napi.hu-n.
Segítsetek, László szemtanút keres
2017. július 4-én este fél hét körül motoros balesetem volt a Bp. Egér út - Péterhegyi út (Őrmező oldali) kereszteződésben. (Közvetlen a Shell kút mellett) Elém hajtott az autó és egy Piaggio Beverly 500 nagyrobogóval felakadtam az elején. Alaposan sikerült összetörni magamat. Sajnos mind a rendőrség, mind a mentők késve érkeztek, volt egy kis kavarodás. (Először egy betegszállítók küldtek) Emiatt tanúk tekintetében sajnos hadilábon állunk, mert vagy nem tudták mar kivárni a rendőri intézkedést, vagy azt hitték, hogy majd más fog tanúskodni és továbbmentek. Értelemszerűen összetörve (comb két helyen, 5 borda, alkar, kulcs csont törött, tüdőm sérült) pedig csak az aszfalton fekvésre voltam képes.
Különösen fontos lenne megtalálni azt a kék- fehér sportmotorost (talán egy Suzuki Hayabusa) akivel együtt indultunk az előző lámpától (Egér út - Bazsalikom) mert közvetlenül előle repültem el, vagy az az autó aki a kereszteződésben (Égér út - Péterhegyi út Őrmező oldali kereszteződése) a külső sávból épp indult (talán egy puttonyos autó volt) mert pont mellette történt a baleset. De segít bárki, aki látta bármely irányból a történést vagy esetleg kamera feltvétele van róla.
Jelentkezni nálunk, ezen a címen lehet.
Közlekedési koffein
Nyitott sorompótól, vihartól, balesettől mentes közlekedést kívánunk mindenkinek. És persze a dugók se verjék a napodat, de arról ugye itt lent van minden infó: