Ülésnek öltözött sofőrt buktattak le
Szép reggelt az Emődök, Hágárok és Orlandók neve napján. A kánikula visszatérésének napja a mai: a péntek estére várható viharig mindenki 30+ fokokra számítson az országban.
Önvezető autókkal tesztelték a lakosságot, de nem úgy...
Virginiai kutatók szivatták a lakosságot. A Virginia Tech Transportation Institute hétvégén küldött ki Arlington útjaira egy autót, saját állításuk szerint önvezető funkciók tesztelésére. Az autóban láthatólag valóban nem ült senki, az üres fülke fel-le korzózott a városban. Írtak róla a techblogok, tele volt vele a helyi sajtó, de a szakértőbbjének feltűnt, hogy a Fordról gyanúsan hiányzott bármiféle radaros vagy optikai érzékelő, ráadásul nemhogy a kormány mögött, de az autóban egyáltalán nem ült senki, aki vészhelyzet esetén beavatkozna. Láthatólag.
A tesztet végül Adam Tuss újságíró buktatta le. Követte az autót, majd egy piros lámpánál odarohant és bevideózott az utastérbe. Itt derült ki, hogy az üléshuzat egy humán sofőrt rejt, aki a vezetéstechnikai oktatók legnagyobb félelmét kiváltó dupla alsó fogásban tekergeti a kormányt. Tuss szerint a vezetőülésnek öltözött sofőr nem volt készséges, sőt, gyorsan el is hajtott a kérdések elöl. Mondhatnánk, hogy csúnya bukta, de a Virginia Tech Transportation Institute azzal magyarázta a dolgot, hogy bár valóban vannak önvezető funkciókkal kapcsolatos tesztjeik, ezzel a cseles Forddal valójában csak a lakosságot tesztelték. Az államban egy hete engedélyezték az önvezető autók tesztjét, a kutatók azt mondják, egyelőre csak a reakciókra voltak kíváncsiak. (Index, 444)
Soha ne kerülj páncélozott jármű útjába
Belemehetnénk akár abba is, milyen bénán dolgozott össze a felvezető autóval a BTR-80 a piros lámpánál, de sokkal érdekesebb a fizikát látni működni az alábbi videón. Amíg a Kia jobb hátulja eltűnt, addig a katonákkal együtt 14 tonnás páncélozott szállító harcjármű tetején még csak meg se billentek a srácok. Orosz dashcam, mi más...
Hírsaláta
- Kínai pénzügyi befektető társaságnak adja el akkumulátor-üzletágát a Nissan. A Nissan először teljes egészében átveszi közös vállalati partnerétől, a NEC elektronikai konszerntől az akkumulátorgyártó üzletágat, majd ezt követően adja el a GSR Capital társaságnak - jelentette be kedden a vállalat. A tranzakció pénzügyi részleteit a Nissan nem hozta nyilvánosságra. Szakértői becslések szerint az akkumulátor gyártó üzletág piaci értéke egymilliárd dollár (850 millió euró) lehet. A tranzakció lezárására a szükséges versenyhatósági engedélyek birtokában az év vége előtt kerülhet sor. Rejtély, egy lehetséges villanyautó-forradalom hajnalán miért adnak túl az akkumulátorgyárakon, mindenesetre a Nissan értékesítésre kerülő akkumulátor gyártó üzletága amerikai és brit üzemeket és egy japán fejlesztő központot is magában foglal. (MTI)
- Elfelejtettek fizetni egy közüzemi számlát, bukták utcájukat a San Franciscó-i milliárdosok. Egy 14 dolláros be nem fizetett számla miatt bocsátott árverésre az önkormányzat egy lezárt, korábban a lakóközösség tulajdonában álló utcát. A Presidio Heights egy villák övezte magánútjához így mindössze 90 ezer dollárért jutott hozzá egy pár tulajdonába került, akik ha akarnák, akár le is zárhatnák azt az ott lakók elöl. A fura sztori bővebben az Indexen.
- Ha szerda, akkor üzemanyagár-liftezés. Emelte bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott. Az emeléssel a benzin átlagára 343 forintra nőtt, a gázolajé 343 forint maradt. (MTI)
A legjobb magyar vonatkozású Insta-oldal megvolt?
Naná, hogy a Belsőség egykori gazdája, a szerzőnek és világjárónak is zseniális Orosz Péter oldaláról van szó. Orosz doki éppen hosszában gyalogolja végig Japánt, útját egy lelkiismeretesen frissített Instagram-oldalon, a @roadsfromsata-n dokumentálja végig. Rengeteg szoció a vidéki Japánból, kevesebb, ám nem kevésbé kiváló autós tartalom ugyanott:
Közlekedési koffein
Avagy a nagy, jelenidejű országos dugó-térkép a Waze-től: