És ebből a TT-ből élve szálltak ki...
Szép reggelt az év 256. napján, szeptember 13-án. A Kornélok, Ludovikák és Lujzák neve napja a mai, ez meg itt a Hidegindító.
Repülő TT Afrikából
A dél-afrikai Sandtonban videózták vasárnap ezt a csúnya gyorshajtást. Azaz leginkább már csak annak eredményét, a betonkerítésnek repült Audit. A történetről mindössze annyit tudni, hogy a TT-t vezető nő bár komoly sérülésekkel, de túlélte balesetet, ami a lenti roncsvideó láttán inkább a meglepő.
Az esti felvétel sokat nem éreztet a baleset erejéből, a már világosban videózott roncstengert látva látszik igazán, mekkora mázli és még ki tudja mi kellett ahhoz, hogy ezt túlélje a gyorshajtó.
Hírsaláta
- Jól megy Volkswagennek. A német konszern augusztusban összesen 453 200 VW márkájú autót értékesített, amely éves összehasonlításban 9,3 százalékos növekedést jelent. Összességében az első nyolc hónapban 3 millió 900 ezer Volkswagent értékesített a konszern világszerte, 1,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés leginkább a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető. Németországban, a hazai piacon már egész más a helyzet, itt éves szinten 11 százalékkal, 37 ezerre csökkent a Volkswagenek értékesítése az év nyolcadik hónapjában, amelynek döntően az az oka, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak a dízelektől, mivel a német nagyvárosok keresik a megoldást a lakott területek légszennyezésének csökkentésére, Stuttgartban és Münchenben ennek keretében felmerült a kevésbé korszerű dízeljárművek kitiltásának az ötlete is a városközpontokból. (MTI)
- Ennyi volt, vége a McLaren-Hondának. A britek Forma-1-es csapatának és a japán motorszállítónak hároméves szenvedéstörténete az év végével lezárul. A Honda nem tűnik el a Forma-1-ből, a jövő évtől a Toro Rosso beszállítója lesz, míg a McLarent 2018-tól a Renault látja majd el. Az sztoriról bővebben az Index.hu-n.
Frankfurton a világ szeme
Már nagyban pörög az autóipar két legnagyobb össznépi bemutató-orgiája egyike, a Frankfurti Autószalon. A Totalcar különítménye a helyszínről követi a pörgést, tegnapi munkájuk termését megtalálod a kép alatt.
- Csikós megjárta és megírta a Volkswagen nagy összkonszerni estéjét, a Group Nightot. Őrült tanulmányokról és a legfrissebb modellekről itt olvashatsz.
- Megvan a BMW ellenszere a Teslára? Még az is lehet, hogy az i5 lesz az.
- A Honda kicsit túltolta a jövővárást. Egyelőre nehéz eldönteni, komolyan gondolták-e a dolgot, mindenesetre megjött az Urban EV.
- Van félnivalója a hazai piac királyának, a Vitarának? Döntsd el te, itt az új Duster.
- Világhódító kínai terepjáró? Még az is lehet: brutáljól néz ki a Cheryúj SUV-ja.
- A Renault-nál idén nincs semmi nagy durranás. Egy tanulmányt azért hoztak, itt a Symbioz.
A hét várhatóan a szalonról fog szólni, szóval ha érdekel, hol tart most az autóipar, a frankfurti anyagokat megtalálod ezen az allapon és a címlapon.
Eközben Angliában
Karotta napról napra mélyebbre merül az angolság feneketlen autókultúrájában. Goodwood, múzeumjárás és az élet nehézségei a 40 lettem-túrán, amit itt tudsz követni.
Kerüld el a dugót
Zárásként pedig álljon itt minden Hidegindító kötelező bútordarabja, a Waze jelenidejű közlekedéstérképe. Dugó- és balesetmentes utat mindenkinek!