Bekamerázzák a Szentendrei utat
Ez majd segít?
A HVG értesülései szerint Bús Balázs, a harmadik kerület polgármestere bejelentette, hogy VÉDA kamerát telepítenek a Szentendrei útra, ezzel akarják visszaszorítani az éjszakai gyorshajtásokat. Régóta téma a kamera felszerelése, de az idén márciusban történt, két halálos áldozattal járó baleset után kezdtek el komolyabban foglalkozni a törekvéssel. Bús elmondta, hogy már megvan a bővítéshez szükséges pénz, ennek felét a Budapesti Rendőr-főkapitányság és a minisztérium, a másikat a harmadik kerületi önkormányzat állja majd. Már a helyszínt is kijelölték: a kamerákat a Záhony utcához telepítik, kérdés, hogy a 154 millióért telepített rendszer valóban elég lesz-e ennyi a száguldozók ellen.
Biztos finom
Kár kerülgetni, ezt a hírt egy mondatban el lehet mesélni: egy amerikai lány egy mcdonald'sos mártogató szószt elcserélt egy négyes Golfra. Mielőtt még a hülyék országát kezdenénk emlegetni, ismerni kell a történet hátterét. Fut jelenleg egy rendkívül szórakoztató sorozat, melynek címe Rick and Morty. Hazai adón nem adják, röviden arról van szó, hogy a zseniális, de alkoholista tudós, Rick különböző interdimenzionális utazások során kalandokba keveredik az enyhén tufa unokaöccsével, Mortyval. Az egyik ilyen kaland központi eleme a szecsuán szósz, amelyet a McDonalds a Mulán című animációs film promóciójaként adott a menükhöz, még 1998-ban. Ahogy lefutott a Mulán kampánya, el is tűnt a szósz a menüről, viszont miután a Rick and Mortyban feltűnt, tömegek kezdtek posztolni arról, hogy visszatérjen a szósz, és a gyorsétterem engedett is: 2017 október 7-én néhány étterem kapott a szószból, de többnyire csak húsz csomagot, ezért rengetegen zarándoklatot kezdtek, hogy beszerezzék. A 23 éves grafikus tervező, Rachel Marie is betárazott az ereklyéből, de végül nem tudott ellenállni egy Rick and Morty-rajongó ajánlatának, és elcserélte egy 2000-es évjáratú Volkswagen Golfra.
Újabb hét, újabb méregdrága BMW
Múlt héten a BMW ezidáig egyetlen középmotoros szupersportkocsijából, az M1-esből került elő egy eladó darab, csillagászatinál is durvább összegért, most egy szintén ínyenc, de valamivel földközelibb autó tűnt fel, egy szokatlanul keveset futott E30 323i. Az 1985-ös autóban mindössze 260 kilométer van, ennél fogva minden alkatrésze eredeti, és meg is kérik az árát. Egész kevés híján 70 ezer eurót, azaz 21,5 millió forintot kérnek érte. A 2,3 literes sorhatos 150 lóerős, a váltója ötfokozatú kézi, és gyárilag lamellás sperrdiffivel szerelték. Így sem valószínű, hogy valaha kihasználnák a mechanika képességeit, ha valaki megveszi ezt az autót, valószínűbb, hogy törekedni fog az eredeti állapot fenntartására. Még akkor is, ha ez pazarlásnak tűnik.
Tegnap a Totalcaron
- Hétvégén lement az idei év utolsó Parkoló Parádéja. Lapozzák végig a galériát.
- 50 hónapig nem költ semmire, lesz úgy 10 milliója. Milyen autót vesz?
- És ezt gondolja a Dacia a technológiáról.
Eddig bírta
Dolgokat tönkretenni a tudomány érdekében bocsánatos bűn, most például az Engine Masters készített látványos videót a nitróhasználat veszélyeiről. A dinitrogén-oxid a motorba kerülve gyorsítja az égést, így időlegesen többlet teljesítményt kap a sofőr. Természetesen ennek a tuningfogásnak is megvannak a maga határai, főleg, mert a nem megfelelően felkészített motort nagyon hamar kinyírhatja a kéjgáz-befecskendezés. A Motortrend csapata annak járt utána, hogy egy gyári V8-as meddig bírja a kínzást, a szerencsétlen motor már jóval 650 lóerő feletti teljesítményt adott le, amikor leállt. Igazán tanulságos, hogy a forgattyús mechanizmus alkatrészei hogy néztek ki, amikor megbontották a motort.
Útinform
A Hidegindító megjelnéséig az Útinform a következő híreket hozta.
- Az M0-s autóúton a Megyeri híd felé, az M5-ös csomópontja után 6 vagy 7 gépkocsi rohant össze. A 32-es km-nél megállították a forgalmat, a köd miatt alig észlelhető a lassulás, ezért vezessenek nagyon óvatosan! Kicsit előrébb, a 34-es km-nél is baleset történt: teherautó személygépkocsival ütközött. A repülőtér felé igyekvők erre semmiképpen ne menjenek, kerüljenek a városon át vagy Ócsa irányba.
- A 21-es főúton, Jobbágyi után, a 20-as km közelében egy kisteherautó szalagkorlátnak ütközött. A kétszer két sávos szakaszon, a Hatvan felé vezető belső sávot lezárták.
- Az M2-es autóutat szélesítik. Gödnél a 27-es és a 29-es km között az építési munka miatt mindkét oldalon lezárták a belső sávot. Torlódásra kell számítani!
- Az M0-s autóúton az M1-es autópálya felé vezető oldalon a 47-es és 42-es km között a rendkívül erős forgalom miatt szakaszonként torlódásra kell számítani.
- Javítják a burkolatot az M0-s autóút déli szakaszán, az M5-ös csomópontja után. Az M1-es autópálya felé a 29-30 km között a külső sávot lezárták, így két szűkített sávon halad a forgalom. Az M3-as és az M5-ös autópálya felől érkezők torlódásra számítsanak! Csaknem 2 km-es az araszoló kocsisor, amely visszatorlódik az M5-ösre is.
- Az M1-es autópályán, Hegyeshalomnál a határátkelőnél a ki- és a belépő forgalom zavartalan.
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!