Az iPoddal jöttek fel
Végy egy ötletet, dolgozd ki, tedd eladhatóvá, aztán szerezz pénzt a megvalósításhoz. Sajnos az autóiparban a legtöbb cégnél hiányzik a Nagy Ötlet, általában mindenki inkább beszállítani akar. Hogy mit? Azt inkább mondja meg a kedves gyártó.
A Dension induló ötlete 2001-ben az volt, találni valami megoldást arra, hogy miként csemegézhetünk sokféle zenéből az autóban anélkül, hogy megtömnénk és mindig magunkkal vinnénk egy hajókoffert tele CD-kkel. Így jött létre anno a DMP3 fantázianevű HDD-alapú mp3-lejátszó, amit az autó gyári audiorendszerére csatlakoztatva lehetett hallgatni. Sok embernek még mindig ez ugrik be, ha meghallja a Dension nevet. Nem tudom, emlékeznek-e a 2004-es Car&Sound kiállításra a Hungexpón, ahol egy alsó középkategóriás kombi volt plafonig CD-kkel telezsúfolva, mellette pedig ott volt a DMP3, mondván, erre minen zene ráfér, ami bepakolva bent van a kocsiban.
Tények, szárazon
A Densiont 2001-ben alapította - a mai napig többségi tulajdonnal bíró - két magyar magánszemély. A cég 2003-ban új, elsősorban az iPodra alapozó termékgenerációt dobott piacra, amitől az árbevétel rohamos növekedésnek indult. Az azóta is tartó sikernek köszönhetően a Dension 2007-ben árbevételként elkönyvelhette első lezárt üzleti eredményük harmincszorosát, mintegy 20 millió eurót.
A cég több mint 100 főt foglalkoztat, ennek egyharmada fejlesztéssel és tervezéssel foglalkozó mérnök. Munkájukat az utóbbi időszakban különböző díjakkal is elismerték, ezek közül legfontosabbak az IHM-től 2006-ban kapott Magyar Innovációs Nagydíj, valamint a 2007 végén Prágában begyűjtött előkelő helyezés az Európa 500 legjobban növekvő, munkahelyteremtő vállalkozását rangsoroló listán, ahol a Dension az első harmadban végzett, legjobbként a magyar cégek közül.
Az első termék piacra dobását követő években zajló folyamatos termékfejlesztés és az egyre növekvő piaci igény vezetett oda, hogy gyártókapacitásának bővítésére szánta el magát a Dension. A projekt eredményeképp az elmúlt napokban adták át az új, cirka 1000 m²-es üzemcsarnokot, ami az első kapavágást követően mindössze hét hónap alatt készült el.
Az új üzem két csarnokból áll, itt kaptak helyet a fejlesztéssel, kábelgyártással, összeszereléssel, teszteléssel és raktározással foglalkozó részlegek. Fontos szempont volt még a kialakításnál a bővíthetőség, illetve az autógyártók által preferált gyártósorokra jellemző logikai elrendezés. A padló mindenhol speciális antisztatikus burkolatot kapott, rázni biztos nem ráz, viszont remekül lehetne rajta görkorizni, annyira sima.
Az új gyárban, a két üzemcsarnokban egyelőre hetvenen hetvenkednek, a hasznos alapterület meghaladja a 3400 négyzetmétert. A beruházás 100%-ban saját erőből valósult meg, az egész beruházás értéke 200 millió forint.
Van, akinek nagyok a számok, másoknak talán kicsik, a legfontosabb, hogy végre vannak saját ötlettel, saját fejlesztéssel bíró magyar cégek, akik több autógyártó beszállítójaként is megállják a helyüket - jelen esetben az Opeltól kezdve a PSA konszernen keresztül a Bentley-ig, Maseratiig.
Mindezzel együtt tízezerszámra ontjuk a Suzukikat, növeltük az Audi kapacitását, nemsokára pedig Mercedest is gyártunk. Ha nem kiabáljuk el, a végén még autóipari hatalommá leszünk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
