Autóhifi nemzet a magyar
|
A kiállítás legjobb hangú autóját nem sikerült megtalálni, a közönségkedvencet viszont igen. Ez egy Ukrajnából érkezett Volga volt. Ha a tulajdonos, aki a hősi szovjet háborús filmek minden körülmények között helytálló ütegparancsnokának archetípusát idézte fel bennem, minden látogatótól csak egy tízest kért, aki egy kicsit jobban meg akarja nézni a kocsit, gazdag emberként indult volna vissza, de nem tette, így marad a büszkeség és népszerüség. A bordó fényezés tökéletesen állt az autómatuzsálemnek, és az optikai tuningelemek sem rombolták le az összképet. A tükörbe épített index, a könnyűfém felni széles gumikkal, és a kis oldalsó kipufogók csak időtlen szépséget adtak ennek a régi gépezetnek. Mindez remekül harmonizált a hájtek utazóláda dizájn alapján elkészített beépítéssel. A hangja pedig? Maradjunk inkább a látványnál.
Felhajtásban azért mások is jeleskedtek. Az Oroszországból érkezett Porsche Cayenne igazi pénz nem számít alapon kivitelezett autó volt. Már a terepjáró oldalára került szalamandrás Escher grafika ihlette matricázás is pokoli pénzbe kerülhetett. A csomagtérben szerényen helyet foglaló féltucatnyi, méregdrága, egyedi gyártású olasz Sinfoni erősítő csak fokozta azt az érzést, hogy ennek a kocsinak az árából kijönne az összes hifi berendezés, amit a teljes magyar mezőny használ. Megfüleni sajnos nem sikerült - a gazdája nem az egyszeri bíróknak tartogatta a meghallgatás lehetőségét, hanem a szemmel láthatóan tehetősebb látogatóknak.
Más, szintén nagyon drága, bár elsőre nem feltünő autó is akadt a versenyben. A látogatók nagy része azt hitte, hogy egy külön kis kiállítást lát a piros Opel Corsa köré építve, pedig az nem volt más, mint a jórészt Mikro Precision hangszórókat használó versenyző bemutatójának része. Szépen leparkettáztak az autó alatt, négy üvegezett vitrinbe helyezték azt, amit mások csak fotókon szoktak megmutani a bíráknak, vagy még úgy sem. Érdekes volt látni a három szétszedett Mikro Precision hangszórót, pláne annak tükrében, hogy sok száz euró volt szétcincálva a só kedvéért. Ezek után szinte természetesnek tűnt, hogy a két plazma monitoron profi stáb által készített film mutatta be, hogy készült az autó. A látogatók szerették a felhajtást, az ellenfelek kevésbé, profi kategória ide vagy oda, ennyi pénzt más nem akart a bemutatóba fektetni.
A verseny legnagyobb autója Finnországból jött. Egy kamionról van szó, amit rönkszállításra használnak. A hosszú unalmas órákban azért a tulajdonosok egy kicsit kicsinosították, és belül bőr fotellel, plazmamonitorral meg 5+1 csatornás hifivel látták el. A jármű komoly logisztikai problémákat okozott. Egész egyszerűen nem fért be a kiállítási csarnok kapuján, ezért a szabad területen kellett neki helyet keresni.
A legjobb installáció szintén Finnországan készült, és egy ezüst színű Audival esett meg a dolog. A képes bemutatót lapozgatva az történt, hogy egy kisebb családi ház komplett fűtés és vízcső mennyisége megmaradt valamilyen ismeretlen ok folytán, és Tommi Heikkinen az egészet befaragta az autójába - ez szolgálja a táp, hangszóró és jelkábelek védelmét. Persze itt-ott ehhez kellet némi zártszelvény is, ami tartja a csöveket, és ezek után könnyed levezetés volt a műszerfalat áthelyezni, ami csak egy kicsit is világít az autóban, vagy a hifihez van köze, lekrómozni és felpolírozni. Nekem sokkal jobban tetszett az az ötlet, hogy az egyik svájci versenyző magyarul is elkészítette a bemutatóját. Sok hiba volt benne, de a gesztus több mint kedves.
|
Voltak persze magyar kiállítók is. A Ciare egy igen kellemes hangú, és magyar BMW-vel érkezett, és a versenyben szereplő többi autójuk is igazán zenei megszólalást produkált a Steg erősítőkkel. Az Alpine is megjelent egy kis bemutatóval. Nem a verseny területén, de a szomszédos pavilonban pedig az Qautóhifistúdió a Megavox Megavox és a Pioneer szórakoztatta a nagyérdeműt.
Vasárnap délutánra, az eredményhirdetés idejére én teljesen eltelítődtem autóhifivel, egész egyszerűen több már nem fért a fejembe és fülembe ebből a témából. Mára viszont már kihevertem ezt a sok tömény érdekességet, és alig várom, hogy újrainduljon a szezon, és jövő év végén Athénban ismét megrendezzék az EMMA EB-t. Addig pedig marad a hétvégi Totalcar adás, és benne egy négyperces összeállítás a budapesti rendezvényről.
|