![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eddigi gyorsulási-lassulási rekordot (0-ról
100 mérföld/órára gyorsulás, majd 0-ra lassulás) 1999-ben állította
föl a McLaren F1 LM, 11,5 másodperces idővel. A bruntingthorpe-i
repülőtéren két hete rendezett viadalon egy Caterham Superlight
R500-as egy tizedmásodperccel javította meg ezt az időt,
az új rekord tehát 11,4 másodperc.
A teszt összesítésében harmadik lett a Caterham, két, közúti
használatra nem engedélyezett autó, a Jaguar R3-as Forma-1-es
modellje, és egy 477 lóerős Gould Cosworth gyártmányú, speciálisan
hillclimb futamokra (ki tud gyorsabban felzúzni a hegy
tetejére, leghíresebb ilyen rendezvény a Pikes Peak-ben rendezett
verseny) kifejlesztett modell mögött.
A Caterham olyan közúti szupersportautókat előzött meg, mint
a Pagani Zonda C12 S (11,84 sec), a Porsche 911 Turbo (13,02 sec)
és a Lamborghini Murcielago (13,90 sec).
