Teljesen átdolgozták a Ford F-150
kisteherautót, amely hosszú ideje a legkelendőbb modell saját
kategóriájában. Azzal a Fordnál is tisztában vannak, hogy a bevált
dolgokat érdemes megtartani, így
az autó formavilágát nem bántották, inkább csak a
részleteken változtattak itt-ott. Nagyobb lett például a hűtőrács
és megnőttek a fényszórók is, a sárvédő-ívek pedig a korábbinál
jóval határozottabbak lettek. Az összhatás
jóval robusztusabb lett, ami ebben a kategóriában csak jót
tehet az eladásoknak.
A sajtóközlemény szerint az F-150 sorozat nem
csak érzésre, de a valóságban is valamivel nagyobb lett: a
különböző kabinok és rakterek mind valamivel nagyobbak, mint
korábbi megfelelőik. Az F150 voltaképpen nem egy modell, hanem egy
egész sorozat:
négy különböző fülke és háromféle hosszúságú plató áll
rendelkezésre, amelyek az alvázas konstrukciónak köszönhetően
viszonylag szabadon variálhatók. A különálló alváz sok esetben
merevségi problémákat okoz, ám az új F-150 a gyártó szerint
mintegy kilencszer merevebb, mint az elődje, így a
továbbiakban ez sem jelent gondot. Ez a tulajdonság a teherautó
úttartásának is jót tett, de a Fordnál persze nem elégedtek meg
ennyivel: a futóműveket is áthangolták, így állítólag
sokkal kényelmesebb, de ugyanakkor precízebben irányítható
járművet kaphatnak a vásárlók, mint korábban. A fékrendszert is
hatásosabbra cserélték: nagyobbak lettek a féktárcsák és pontosabb
a fékerő-elosztás, így a féktávolság mintegy 13 %-kal csökkent.
Az autót egyelőre kétféle V8-as motorral
kínálják: a Triton család egy 4,6 literes 231 lóerős és egy új, 24
szelepes hengerfejjel ellátott 5,4 literes 300 lóerős egységből
áll. Ez utóbbi annak ellenére, hogy egyszerű központi
vezérműtengelyes nyomórudas konstrukció,
változó szelepvezérlést kapott, ami elsősorban alacsony
fordulatszámon javított sokat a nyomaték-leadás jellegén. Az autó
hajtásláncán is fejlesztettek: sikerült növelni a négysebességes
automataváltó hatásfokán, ami igen jót tesz a fogyasztásnak. Az
F150
négyféle végáttétellel készül, amelyek közül háromhoz önzáró
differenciálmű is rendelhető. Hogy melyiket építik be, az a vásárló
kívánsága mellett attól is függ, hogy hátsó- vagy négykerék-hajtású
változatról van-e szó.
Az F sorozat már
26 éve töretlenül vezeti a kisteherautók eladási versenyét
Amerikában, de a megújulásra nagy szükség volt, hiszen időközben a
konkurencia is erősebb lett: a Dodge és a GM mellett a távol-keleti
vetélytársak is egyre nagyobb részt követelnek a kontinens
autópiacának egyik legjobban jövedelmező szegmenséből.