A Discovery jelenlegi változata 1998 óta van
piacon, és mint ötéves modell, megérett a frissítésre. Első
képünkön a valamikor a jövő év folyamán érkező új modell
prototípusa erősen álcázott formában látszik, de a
thecarconnection.com
grafikusai számítógép segítségével elkészítették az álcázatlan
verziót is.
A következő Discovery hátulján már nem lesz ott a jellegzetes
pótkerék, mivel eltüntették a csomagtér padlója alá, de megmarad a
másik jellemző vonás, a meredeken megtört tetővonal. Az orr-rész
szinte teljesen megegyezik a Range Rover azonos testrészével.
A T5 névre keresztelt új padlólemezre épülő
autó kicsivel hosszabb és nagyobb tengelytávú lesz, mint elődje,
ezzel szemben csökken a magassága és a szélessége. Ennek
megfelelően kényelmesebb és MPV-szerűen variálható lesz a beltér. A
felfüggesztések a Range Rover futóművének átalakításából születtek,
a gyáriak azt ígérik, hogy ezáltal kiegyensúlyozottabbá és
sportosabban vezethetővé válik a terepjáró.
A Discovery állandó összkerék-hajtással érkezik, a
motorválaszték pedig három tagból áll: egy 4,2-es V8-as benzines,
egy V6-os common-rail turbódízel, valamint a későbbiekben egy
négyliteres V6-os alkotja kerülhet a Disco orrába.