Bár tesztelés közben már több helyütt
lencsevégre kapták, eddig elvileg szigorú titokzatoskodás közepette
építették az új Porsche 911 Turbo Cabrioletet. A fenekébe rejtett
biturbó hathengeres ugyanúgy 420 lóerőt és 560 Nm-t teljesít, mint
a zárt változatban, csak itt a hajat vidáman borzolja a szél
száguldás közben.
A szívómotoros kabriónál hat centivel
szélesebb, nehezen csillapítható légszomjáról pedig a
számtalan lyuk árulkodik. A hátsó kerekek mögött dolgozó két
intercooler a hátsó kerékdobokon levő vájatokból kapja a levegőt,
az első fékeket a lökhárító szélső nyílásain keresztül érkező szél
óvja a túlhevüléstől (a tárcsák belső hűtésén kívül természetesen),
a lökhárító szája pedig az automatikusan nyíló hátsó szárnnyal
vigyáz a stabilitásra.
Sajnos a tető elvesztése miatt szükséges
karosszéria-megerősítések - különleges acélból készített panelek és
merevítők a küszöbben és az autó oldalában a B-oszlop mögött,
valamint az elmaradhatatlan automata katapult bukócsövek a
fejtámlák mögött - miatt a nyitott Turbo nehezebb zárt tetős
testvérénél. Ez némi veszteséget jelent a gyorsulási adatok terén,
de azért
senki nem fogja Dunába vágni a slusszkulcsot. 100 km/h-ig
0,1, 160 km/h-ig 0,2 másodperc a zárt kivitel előnye, ez 4,3 és 9,5
másodpercet vesz igénybe, úgy hogy közben jobban halljuk a
motorhangot és barnulunk. 80-tól 120-ig ötödik fokozatban 5
másodpercre van szüksége, a vége pedig csukott tetővel 305 km/h,
itt nincs eltérés a két változat között.
Rettentő fékek és négykerék-hajtás segíti az
úton maradást. A négydugattyús, lyuggatott, belső hűtésű tárcsák
csak a kezdet,
az igazán jó féktávokhoz érdemes megrendelni a
kerámiatárcsás, elöl hat-, hátul négydugattyús Porsche szettet. Az
első kerekek a hajtás erejének akár 40 %-át is igénybe veszik, ha a
szükség úgy hozza, de úgy hangolva, hogy az összkerekes mód ne
befolyásolja túlzottan a vezetés élményét, inkább a vészhelyzetek
elkerülésére szolgál. A PSM elektronika folyamatosan figyeli, hogy
az autó követi-e a vezető által kijelölt vonalat.
Az MX-5-ös tetőnyitási mechanizmusának
gyorsaságát nem nagyon lehet überelni, de a Turbo teteje azért
kényelmesebb. Az elektrohidraulikus motorok
20 másodperc alatt nyitják a tetőt, akár városi
csúcssebességnél is, bár a zárás menet közben hat másodperccel
tovább tart a nagyobb légellenállás miatt. A keménytető és a
szélterelő paraván alapfelszerelésként jár az autóhoz, akárcsak a
bőrbelső, a klíma, az elektronikus, memóriás ülések, a BOSE hifi,
és sok más kényelmi és biztonsági extra.
Hazai ára egyelőre nem ismert, de legtöbbünknek ez amúgy sem
túl lényeges.
forrás: AutoIndex