Tegnap mutatkozott be a Honda luxusmárkájának új csúcsmodellje. Ahogy a korábbi kémfotókon is látható volt, az autó formai megoldásait tekintve az Európában és Japánban forgalmazott Accordra emlékeztet, de annál érzékelhetően hosszabb, ami elsősorban az utastér hátsó szekciójában érezteti jótékony hatását.
> Az új modell sportos külsejéhez méltó motort kapott: a 3,2 literes V6-os nélkülözi ugyan a Japánban nemrég bemutatott hengerlekapcsolást, és villanymotor sem egészíti ki a hajtásláncot, ahogy korábban sokan tudni vélték, de így is kategóriája legerősebb motorjai közé tartozik a maga 270 lóerős teljesítményével. Az Acura sportos arculatának megfelelően a TL-hez rendelhető ötsebességes SportShift automataváltó szekvenciálisan is kapcsolható, de a kompromisszummentes száguldozásra még alkalmasabb a hatsebességes kézi váltóval felszerelt másik változat.
> De az új Acura mégis inkább egy sportos luxusautó, így a Honda mérnökei telepakolták mindenféle biztonsági és kényelmi elektronikával. A bolondbiztos gyorshajtást segíti egyebek közt a fékasszisztens, az elektronikus fékerő-elosztás és a Hondánál VSA névre hallgató menetstabilizáló program, ugyanakkor a vezető kényelmét beszédfelismerő rendszer, Bluetooth segítségével működő telefon-kihangosító, műholdas rádióvevő, fedélzeti számítógép, kétzónás klímaberendezés és még sok apró figyelmesség szolgálja.
> A TL forgalmazása egyelőre csak az Egyesült Államokban kezdődik majd meg, sem Japánban, sem Európában nem kerül forgalomba, bár a pletykák szerint ez nem lesz mindig így: állítólag ennek a modellnek egy változata Európában is szerephez juthat az Accord és a Legend közti átmeneti típusként, amely az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály ellen indulna harcba.