Radical SR8, az igazi büntetőautó
Csak pár napja, hogy a legendás Caterham előrukkolt legújabb sportkocsijával, a CSR-rel, és máris egy másik brit sportkocsi-manufaktúra is bejelentette, hogy elkészült legújabb modellje.
Az újdonság a nevéhez általában méltó pályagépeket készítő Radicaltól érkező SR8-as. A cég új típusáról állítja, hogy a Le Mans szériás prototípus versenyautókig bezárólag bármilyen négykerekűt képes helyben hagyni.
A denevér formájú kasztnival megáldott SR8-as hátsó kerekeit a Radical házi motorfejlesztő csapata, a Powertec Engineering által gyártott 2,6 literes V8-as motor hajtja, AP kuplungon, Quaife gyártmányú hatsebességes szekvenciális kézi váltón és egy részlegesen önzáró differenciálművön keresztül. A motor teljesítménye 10 000-es percenkénti fordulatszámnál 350 lóerő körüli.
A könnyű csőszerkezetre húzott, meglehetősen aerodinamikus, a földtől 5 cm magasságban található, 1800 mm széles és 4050 mm hosszú felépítmény alján diffúzor segíti a tapadást. A kevesebb, mint 600 kg-os önsúly rettentő menetteljesítményeket feltételez, bár ezekről még nem adtak ki pontosabb adatokat. Az mindenesetre bizonyos, hogy az SR8-as gyorsabb lesz bármelyik korábbi Radical modellnél. Az autó jobb- és balkormányos kivitelben egyaránt megrendelhető.
A kevlárborítású műszerfalon nagy fényerejű LED-es fordulatszámmérőt, váltásra figyelmeztető fényjelzést, a motor paramétereit és a sebességet mutató erős kontrasztú LCD-képernyőt, a maximális fordulatszámokat mutató műszert és egyéb figyelmeztető lámpákat helyeztek el. Az extralistán egy köridőmérő és telemetriai berendezést, valamint egy fékerő-elosztást állító kart találunk.
Jövő évben el is indul a Powertec Cup névre keresztelt, 12 versenyből álló nemzetközi SR8 márkakupa, ahol a csapatonkénti két versenyző fordulónként kettő, egyenként 50 perces futamot teljesít. A versenynaptár egyelőre nem végleges, de szinte biztos, hogy lesz verseny Silverstone-ban, Spában, a Nürburgringen, Dijonban, Anderstorpban, valamint a Radical Caldwell Park Festivalon.