Az idei Michelin Challenge Bibendum szolgáltatott ürügyet a Volvo formatervezőinek egy kis jövőbe merengésre. Az október 12. és 14. között zajló versenyt környezetbarát járművek számára rendezik, így már a korábbi versenyeket is kihasználták a gyártók különféle kísérleti hajtásláncaik bemutatására. A Volvo azonban nem valami átépített szériakocsival indul az idén: a 3CC teljesen új tanulmányautó, ami egy nagyobb autókiállításon is komoly tömegeket vonzana maga köré.
Az autó látványnak sem szokványos, különösen ha a Volvo szériatípusaihoz hasonlítjuk. A 3,899 méter hosszú, 1,624 méter széles és 1,321 méter magas szerkezet oldalról leginkább egy sportos kompakt GTI-nek látszik, de az övvonal felett hátrafelé soha nem látott mértékben elkeskenyedő kabin már a szabadon hömpölygő dizájner-rémálmok első hullámát képviseli. A 3CC a fura kialakításnak köszönhetően háromszemélyes: elöl még két felnőtt is elfér, hátul azonban már csak egy nagy fotelt helyeztek el, amiben egy széles felnőtt vagy két keskeny gyerek terpeszkedhet. Az egésznek látszólag nincs semmi értelme, de felülről nézve megvilágosodik minden: a fülke cseppformája csökkenti a légellenállást, ami egy villanyautónál igen fontos tényező. A felfelé nyíló ajtók szintén az önmagáért való művészet kategóriájába sorolhatók, de a belső tér egyes megoldásaival már szívesen találkoznánk a jövő Volvóiban. Ilyen az állítható pedálsor, amely ma még nem igazán elterjedt, vagy a hátsó utas kényelmes beszállását segítő ülésrendszer, amivel talán már a svéd gyártó következő kupé modelljében találkozhatunk.
A 3CC láthatatlan régiói hasonlóan szokatlan megoldásokat rejtenek, mint a látható részek: az autó vázszerkezete nagy szilárdságú svédacélból készült, a karosszéria egyetlen hatalmas szénszálas műanyag elem, a Li-ion akkumulátorok pedig a kétrétegű padlóban rejtőznek. Az autó hajtására egy villanymotort használnak, ami 135 km/h-s végsebességet biztosít az autónak, és 10 másodperc körüli idő alatt képes 100-as tempóra gyorsítani azt. Nem rossz adatok egy háromszemélyes villanyautótól, és tiszteletünk tovább növekszik a Volvo mérnökeivel szemben a 300 kilométeres elméleti hatótávolság hallatán: néhány éve még ennek a fele is ritkaságszámba ment. Hogy mindez mire lesz elég, arra a hét vége felé, a sanghaji Challenge Bibendum végeztével kaphatunk választ, a Volvo szakemberei azonban azt ígérik, a különös koncepció pályafutása ezzel nem ér véget: a sajátos tanulmányt a későbbiekben továbbfejlesztik, és az eredményt szintén megmutatják a nagyközönségnek.