A prototípus bemutatóján megerősítették, amit eddig csak sejtettünk: a Suzuki 2007-ben már a WRC mezőnyében indul új versenyautójával. A Junior kategóriában gyakorlatilag mindent elért a Suzuki: bajnokságot nyert, és kiváló fiatal pilótákat nevelt ki, így a továbblépés logikus folytatásnak tűnt, még ha sokan úgy is vélték eddig, hogy a WRC túl nagy falat lenne a kis japán gyártónak. A Suzukinak azonban komoly tervei vannak Európában és Japánban, ahol a rali igazán népszerű sportágnak számít, így elképzelhető, hogy hosszú távon megtérülnek a versenyzésbe ölt euró-milliók.
A bemutató során persze az SX4 WRC-ről is elárultak néhány lényeges részletet. A prototípusba egy J20 kódjelű, 1997 köbcentiméteres négyhengeres turbómotort építettek, amely a gyári adatok szerint 320 lóerős, és 637 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes 3000-es percenkénti fordulatszámon. A 4,125 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,45 méter magas és 2,525 méteres tengelytávú prototípus 1230 kilogramm tömegű, azaz pontosan hozza a szabályokban szereplő minimális versenysúlyt. A motorhoz ötsebességes, szekvenciálisan kapcsolható váltó és összkerék-hajtás csatlakozik, középen elektronikus vezérlésű, elöl és hátul viszont egyszerű mechanikus differenciálművekkel. A futómű elöl-hátul McPherson rendszerű, és persze egyszerűen cserélhető a teljes fékrendszerrel együtt.
Azt persze még csak sejteni sem lehet, hogy az SX4 alapú versenyautó valójában mennyire ütőképes, de a Suzuki az idén nyilván mindent meg fog tenni, hogy jövőre már igazán ütőképes autóval szállhasson szembe a Ford, a Subaru és a Citroën jóval tapasztaltabb gyári csapataival.